A monte-carlói tévéfesztivál mezőnye tűpontosan mutatja, hogyan változik a nemzetközi televíziózás

By Comment.com
2019.05.14. 15:17
41

Először 2010-ben volt szerencsém részt venni a monte-carlói tévéfesztiválon, akkor, amikor éppen az 50. évfordulójukat ünnepelték. A fesztivált Ranier herceg annak idején azért hívta életre, mert megirigyelte Cannes-tól a filmfesztivállal járó publicitást és celebhegyeket, nem mintha Monacónak saját jogon nem jutna elég az utóbbiból, de mindegy már. A lényeg, hogy mostanra a fesztivál az egyik legfontosabb ilyen eseménnyé lett világszerte, egyszerre egy ötnapos szakmai találkozó, és promóciós dzsembori, amin kurrens sorozatok szereplői és alkotói ülnek le a sajtóval a portékát eladni.

Szóval kilenc éve a drámai- és vígjáték-sorozatoknak kiosztott, nyolc Arany Nimfa-díj közül hatot angolszász ország terméke vitte el, a két kivétel egy német és egy dán széria volt, utóbbi a The Killing második évada. Minden jelölt "rendes" sorozat volt, se mini, se limitált széria nem volt köztük (30 Rock, The Thick of It, The Office, Mad Men, Dexter, Diurham County).  Az idei mezőnyben a  tévéfilmeket és minisorozatokat  összepakolták egybe, hat sorozat/film kapott jelölést a műsorok és az alkotók között is, köztük csak 3 angol nyelvű. A vígjátékok között egy angol nyelvű sincs, a hat jelölt dráma között mindössze kettő, ami remekül tükrözi a tévépiacon végbemenő változásokat: a streamingszolgáltatók korát éljük, Budapesten nézek brazil drámát és dél-koreai sitcomot egy amerikai cég...



Kapcsolódó Hírek