A feldolgozott élelmiszerek olyan károsak, mint a dohányzás

A dohányzás is nagyon káros, hiszen minden szervet károsít, és a dohányzás okozza a legtöbb rákos megbetegedést. Azonban azok a személyek is veszélyben vannak, akik ugyan nem dohányoznak, ellenben sok feldolgozott élelmiszert fogyasztanak. A legújabb kutatások kimutatták, hogy a feldolgozott élelmiszerek rendszeres fogyasztása éppen olyan káros hatással van a szervezetre, mint ha rendszeresen dohányoznánk. Ez a kijelentés azt is mutatja, hogy a feldolgozott ételek milyen káros hatással vannak az egészségre.

Feldolgozott élelmiszernek számítanak például a chipsek, az édességek, a fagylalt, a péksütemények, azaz minden olyan étel, amely készítésekor mindenféle káros anyagot, színezéket, tartósítószert használnak.

A tanulmányok azt írták le, hogy a feldolgozott élelmiszerek addikciót, azaz függőséget okoznak. Ugyan le lehet azokról szokni, azonban csak nagyon nehezen, éppen úgy, mint a dohányzásról. Ezek a termékek hatással vannak az agyra, és olyan hatásokat váltanak ki belőlünk, mint a cigaretta nikotintartalma. Sóvárgunk is ezen ételek után, ami azt is jelzi, hogy mennyire könnyen függőséget okoznak, és milyen nehéz azokról leszokni, azonban nem lehetetlen.

A feldolgozott élelmiszerek javarészt telített zsírt és szénhidrátot tartalmaznak, márpedig ezek erősen addiktívak, azaz könnyen hozzájuk lehet szokni. A tanulmány azt is leírta, hogy a függőség annál erősebb, minél elhízottabb egy személy. Leszokni is sokkal nehezebb annak, aki túlsúlyos vagy aki már hosszú évek óta él ezeken a feldolgozott élelmiszereken.

Amikor piacra került a dohány, akkor még nem gondolták, hogy ennyi káros hatása van. Majd azt tapasztalták, hogy nagyfokú függőséget okoz, amiről az emberek nagy része nem tud leszokni. Az utóbbi évtizedek kutatásai pont ilyen függőséget állapítottak meg a feldolgozott ételekkel kapcsolatban. Főleg azoknál a személyeknél nehéz átállni feldolgozatlan táplálékokra, akik gyermekkoruktól kezdve folyamatosan feldolgozott táplálékokon éltek.

Hogyan szokjunk le a feldolgozott vagy a gyorséttermi ételekről, hiszen ezek is a feldolgozott ételek kategóriájába tartoznak? Nem könnyű és egyszerű, de nem lehetetlen. Az első lépés talán az lehet, hogy eldöntjük, mi magunk főzünk, és ezekhez az ételekhez mi magunk szerezzük be az alapanyagokat.

Próbáljunk ki új recepteket, olyanokat, amelyek zömében egészséges alapanyagokat tartalmaznak: friss zöldségeket, gyümölcsöket, sovány húsokat, fűszernövényeket, halakat, magvakat, dióféléket, olívaolajat.

Ha nagyon vágyunk gyorséttermi ételekre, készítsük el otthon, de egészséges alapanyagokkal és sok-sok zöldséggel. Így némileg csillapíthatjuk a sóvárgást, és még egészségesen is táplálkozunk.

Ha szeretnénk is étterembe járni, keressünk olyan helyeket, ahol nagy hangsúlyt fektetnek az egészséges ételekre, és még véletlenül sincs a menüben feldolgozott élelmiszer.

Kezdjük kicsiben. Ne hirtelen és azonnal vonjuk meg magunktól az egészségtelen ételeket. Adjunk magunknak egy évet, és ez idő alatt szokjunk át az egészséges táplálkozásra. A mozgásról se feledkezzünk el, hiszen az egészséges táplálkozás és a testmozgás kombinációja hozhatja csak el számunkra a várva várt eredményeket.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed