Akkora lehet a körforgalom a megújuló Clark Ádám téren, mint a mostani körforgalom zöld közepe

„A körforgalom megmarad, de sokkal kisebb lesz, hiszen a teljes körforgalom – középszigettel és útpályával együtt – el fog férni a mostani körforgalom középső zöld körében. Ez azt jelenti, hogy sokkal több gyalogos felületet tudunk kialakítani, gyakorlatilag egy új tér jön létre.”Így írta le Balogh Samu, Karácsony főpolgármester kabinetfőnöke friss FB-posztjában, hogy milyen tervek készülnek éppen a Clark Ádám tér átépítésére. Balogh bemutatott egy látványtervet is, de a 444 olvasói pontosan tudják, ezekkel milyen óvatosan érdemes bánni:

A következő ciklusban 300 milliárd eurónyi forintnyi uniós forrás érkezik Budapestre, ebből 50 milliárd megy majd el a közterek fejlesztésére. Ennek egy részéből újítják meg a Clarkot. Balogh azt írta, hogy ez “a Budapest számára elérhető uniós források kb. 8-9 ezrelékéből valósulhat meg”, vagyis a projekt tervezett költsége jelenleg 2,4-2,7 milliárd forint lehet. A kabinetfőnök arról is beszámolt, hogy az összesen 300 milliárdnyi fejlesztési pénzből 180 milliárdot a közlekedés fejlesztésére, 50 milliárdot pedig köztérfejlesztésre fognak költeni. „A külső kerületekben elsősorban a közösségi közlekedés fejlesztésére akarjuk költeni a forrásokat, a belső kerületekben – ahol már nagyon jó a színvonala a közösségi közlekedésnek – pedig a köztereket szeretnénk megújítani, több zölddel, új fák ültetésével és szélesebb gyalogos felületekkel.”

Balogh mindezzel Vitézy Dávid hétvégi bejegyzésére reagált. A Balogh főnöke, Karácsony Gergely potenciális kihívójának számító Vitézy arról posztolt, hogy milyen lerobbant állapotban vannak Budapest nagy közlekedési csomópontjai, „ennek ellenére a Clark Ádám téren, a körforgalom felújítására költené az uniós forrásokat a Főváros.” Ezért írta Balogh, hogy a pénzek 8-9 ezreléke menne el erre. Vitézy általában is beleszállt a Clark-átalakításba, mondván „A terveken nagyítóval kell keresni, mi jelentene itt valós újítást. Önmagában is tévesnek tartom ezt a koncepciót, hisz őrizgeti a Lánchíd forgalomcsillapítása nyomán teljesen idejétmúlt forgalmi rendet és egyáltalán nem segíti a buszközlekedés szükséges gyorsítását. (…) A körúton kívül él Budapest többsége és a főváros első száz legfontosabb közterületi problémája között nincs ott a budai Vár tövében a Clark Ádám tér csinosítgatása.”

A választási üzemmódba kapcsolt Vitézy pozitív példát is említett, igaz, olyan fejlesztést, amit éppen leszavaztak Ferencvárosban:

„Jó példa Baranyi Krisztina polgármester terve az Ecseri úti metróállomás környezetének felújítására, amit a ferencvárosi képviselő-testület a kerület költségvetéséből nem akart kifizetni és leszavazott – költsük inkább ilyen beruházásokra az uniós forrásokat!”

Balogh posztjában egyébként több más tervezett fejlesztésről is beszámolt:

„A belvárosi projektek között szerepel a pesti alsó rakpart és a Nagykörút megújítása, de annak a gyalogos tengelynek a fejlesztése is, ami összeköti az Andrássy utat és a Bazilikát a Budai Várral. Sajnos ezek közül egyelőre csak a Clark Ádám tér felújításának tudunk nekilátni, mivel hiába készítettünk terveket a Széchenyi tér és a József Attila utca megújítására is, azokat egyszerűen elvette az állam tőlünk.”További érdekességek a Balogh által posztolt további látványtervek alapján:

Az Új Nagykörút egészen hasonló lehet a régihez, azzal a fontos különbséggel, hogy kitiltják a gyalogosokat, akiket sokkal kisebb karbonlábnyomot hagyó, újrapapírból kivágott figurákkal helyettesítenek:

A Kisföldalatti meghosszabbítását tervezik, a Vigadó téren is lenne egy megálló, illetve a Hungária körúton is egy. A jelek szerint szakítani terveznek a Kisföldalatti remek hagyományával, hogy eddig nem építettek neki felszíni megállóépületeket, csak egy csinos lyukat a talajba.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed