Az öregedés nem állítható meg, de lassítható – a telomereket hosszabbító tápanyagok

Csodaszerek nem léteznek. Szeretnénk, ha lennének olyan szerek, amelyekkel jelentősen lelassítható például az öregedés, de ilyen csodaszerek nem léteznek. Habár az való igaz, hogy léteznek olyan életmódbeli tényezők és táplálékok, amelyek nagyon sokat segíthetnek az öregedési folyamatok lassításában.

Mit tehetünk, hogy késleltetni tudjuk az öregedési folyamatokat? Az egészséges étrenddel sokat tehetünk az ügy érdekében, hiszen az olyan táplálékokkal, mint zöldségek, gyümölcsök, tengeri halak vagy gyógynövények, csökkenthetők a szervezetben azok a toxikus anyagok, amelyek aktívan hozzájárulnak a sejtek károsodásához és ezáltal az öregedési folyamatok gyorsulásához.

A sport, a rendszeres mozgás minden életkorban hasznos. Idősek vagy mozgásszervi betegségben szenvedők számára sem tilos a mozgás, sőt egyenesen nagyon hasznos. Ha másképp nem megy, végezzünk ülve különféle tornagyakorlatokat, hiszen ezek is nagyban hozzájárulnak az optimális testi és lelki egészség fenntartásához.

Az idősek már kevesebbet alszanak éjszaka, és többször is felébredhetnek az éjszaka folyamán, pedig az alvásnak is nagy szerepe van az öregedési folyamatok lassításában. Ha éjjel nem sikerült 7-8 órát aludni, akkor szunyókáljunk egy kicsit napközben, hiszen alvás közben regenerálódik igazán a szervezet.

Az öregedési folyamatokat sok minden fel is gyorsíthatja. Ilyen például a mértéktelen alkoholfogyasztás, a dohányzás, a mértéktelen napozás, napon tartózkodás, és a stressz is ide sorolható.

A kurkuma nemcsak öregedésgátló, hanem remek bőrvilágosító hatással is rendelkezik. Nagyon előnyös lehet az ízületek és az agy öregedési folyamatainak lassítására, illetve degeneratív betegségek megelőzésére.

A lazac asztaxantinban bővelkedik, amely remek antioxidáns és ezzel együtt egy öregedést késleltető, lassító vegyület. Az asztaxantin csökkenti az oxidatív stressz okozta károsodások mértékét is, csökkenti a C-reaktív fehérje szintjét a szervezetben, és ezzel együtt fokozza az immunfunkciókat is.

Ha kiegyensúlyozott étrendet szeretnénk folytatni, a dióféléket mindenképpen illesszük be az étrendünkbe. A diófélék csökkentik a krónikus betegségek kockázatait, nem mellesleg érrendszeri egészséget biztosítanak, és minimalizálják a kognitív hanyatlás esélyeit.

Az áfonya antociánokban bővelkedik, amely vegyületek szintén nagyon hatékonyan képesek az öregedési folyamatokat lassítani. A legjobb ilyen szempontból a fekete áfonya, amely még a szem egészségét is védi.

A gyulladást keltő ételekben gazdag étrend felgyorsítja az öregedési folyamatokat, mégpedig úgy, hogy lerövidíti az úgynevezett telomereket. A telomerek a kromoszómák végén található struktúrák, amelyek védelmet nyújtanak a sejtosztódás során. Élelmiszerek, amelyek csökkentik a gyulladást: zöldségek, gyümölcsök, zöld leveles zöldségek, olívaolaj, omega-3 zsírsavak és diófélék.

A tápláló, vitaminokban gazdag étrendnek számtalan előnye létezik: élesebb fókusz, jobb koncentráció, jobb memória és fokozott mentális tisztaság. Bizonyos kiegészítők megakadályozzák, hogy a telomerek gyorsan megrövidüljenek, illetve a sejtek egészségét is támogatják. Ezek a következők: omega-3 zsírsavak, C-vitamin, E-vitamin, D-vitamin, A-vitamin, szelén, antioxidánsokban gazdag gyümölcsök, mint például az áfonya.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed