Ha nem árultuk volna el, hogy Oroszországban készült a videó, akkor is sejthető lett volna, nemde? (kép: Carscoops, Chebotarev_life/Instagram)
Megszokhattuk már, hogy az oroszok teljesen észszerűtlen helyzeteket kreálnak autóikkal, és hogy ezeket előszeretettel le is videózzák, de azért még mindig sikerül meglepetést okozniuk. A legutóbbi mutatványt a Chebotarev_life felhasználónéven ismert személy töltötte fel Instagram-oldalára, amit a Carscoops szúrt ki. A látottak érdekessége ellenére szeretnénk hamar leszögezni, hogy rendkívül balesetveszélyesnek tűnik, amit az oroszok csináltak, és természetesen senkinek sem ajánljuk a hasonló mód történő autószállítást – még akkor sem, ha egyébként a videó készítése során felmerült balesetről nem tudunk.
Евгений Чеботарев (@chebotarev_life) által megosztott bejegyzés
Az egész mutatvány egyáltalán nem bonyolult: egy Mercedes-Maybach S-osztályt helyeztek egy Toyota Land Cruiser tetejére, és úgy szállították a közutakon. Megvalósítani persze ettől jóval bonyolultabb lehetett, bár sajnos erről semmilyen részlet nem derült ki. Elsősorban nyilván a Land Cruiser teherbírása, azon belül is konkrétan a tetőé az, amire oda kellett figyelni. Hivatalosan 200 kg helyezhető fel a terepjáró tetejére, a Maybach ennek a többszörösét nyomja. Első ránézésre viszont semmi extra merevítőt nem látunk a karosszéria oszlopain – a Land Cruiser tehát valóban képes lenne több mint két tonnát a vállára venni? A videó tanúsága szerint úgy tűnik, igen.
A Maybach nem hétköznapi szállításának másik kritikus pontja a rakomány rögzítése, de ezt sem vitték túlzásba. Egyszerű fa gerendákból álló tartószerkezetet eszkábáltak, de ami még durvább, az a spaniferek használata. Ezeket szimplán áthúzták az A- és D-oszlopok között, enyhén kitakarva a kilátást az első és hátsó szélvédőkön. Már csak ezért is balesetveszélyes az egész autószállítás, és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy egy erősebb gyorsításnál, lassításnál vagy kanyarodásnál a Toyota szinte bármelyik irányba borulhat. A videó során mindenesetre ilyen nem történt, a Land Cruiser bírta a strapát, de azért a kerekeknél látszik, mekkora súlyt pakoltak rá. A készítők bátorságát (vagy vakmerőségét) szintén el kell ismerni, hogy be mertek ülni a Maybach alá.