Friss Hirek

Cygni: All Guns Blazing teszt

A Konami visszatért ahhoz a műfajhoz, amely már a kezdetektől fogva közel állt hozzá és a Cygni: All Guns Blazinggel sem okoznak csalódást, de azért az örömünk sem lehet teljes.

Bár a japán megavállalat már több esztendője, néhány kisebb projektjét leszámítva, elhatárolódni látszik a mindenkori játékfejlesztéstől és főként kiadói szerepében ér el több-kevesebb sikert. Így a Cygni: All Guns Blazing című shoot ’em upjuk kapcsán leszerződtették a korábban animációs szekvenciákon szorgoskodó skót KeelWorks-t. A gaming berkeken zöldfülű indie brigád nem kisebb feladatra vállalkozott, minthogy megalkosson egy filmes beütésű akciójátékot. A Cygni: All Guns Blazing eseményei a címadó bolygón zajlanak, ahol a földiek éppen kutatásokat végeznek egy eltűnt civilizáció apropóján. Ekkor váratlanul megjelenik egy idegen, biomechanikus faj, ami meglepetésszerűen támadást indít és rögvest megtizedeli a teljes flottát. Utolsó reménységükként egyedüliként ránk hárul a feladat, hogy megállítsuk őket.

A Cygni a SHMUP műfajú játékok között a ritkább przentációt képviseli, ugyanis űrsiklónkat irányítva nem balról jobbra repkedhetünk, hanem lentről felfelé. Nemeziseink érkezésére mindig a képernyő szélének vagy tetejének irányából számíthatunk, de szigorúan a készítők által, előre meghatározott koreográfiája alapján. Sajnos egyjátékos módban ez a legbosszantóbb tényezője tesztalanyunknak, mivel az ellenséges hordák mindig dupla mennyiségben (tulajdonképpen két eltérő sávban) repkednek felénk, ezért, ha mondjuk szólóban ülünk pilótafülkébe, akkor gyakorta nagyon kevés idő jut arra – vagyis inkább esélytelen –, hogy mindenkivel végezzünk. Helyi kooperatív alatt más a helyzet, bár sajnos társ híján nem volt lehetőségem kipróbálni.

Nagyon fontos, mi több, célszerű, hogy a lehető legtöbb űrhajót ripityára lőjük, tudniillik teknőnket fegyverzeit felfejleszthetjük, viszont fontos, hogy a felhasználható xp-ket csak akkor kapjuk meg, amennyiben sikeresen teljesítettük az aktuális missziónkat. Mindenesetre a kiegészítéseket legkönnyebb fokozaton nem annyira, sokkal inkább közepes vagy nehéz szinteken kamatoztathatjuk – összességében 7 eltérő küllemű, de pazarul kidolgozott sötét pályán. Az első és az utolsó megbízatás hossza nagyjából eléri a 15-20 percet attól függően, hogy mennyit pepecselünk a főellenfelekkel (melyekből az egyik küldetésen hárommal is leszámolhatunk), míg a közöttük lévőket maximum 10 perc alatt lezongorázhatjuk.

Hiába a mozgóképes múlt, a rövidke intrót leszámítva az átvezetők kivitelezése baromi egyszerű: valamelyest képregény hatásúak, tehát állóképekből lettek összeállítva. A filmes vonatkozás pedig az ellenlábasaink látványos mozgásában és a háttérben lévő történésekben csúcsosodik ki, bár azt meg kell hagyni, hogy igencsak hatásosak. Sokan akarják a vesztünket, a légi riválisaink mellett a földről is érkezik a támadás/védekezés – ebből kifolyóan két különböző fegyverzettel indulhatunk csatába.

A PC-s tesztelés során az oltári nagy FPS csökkenések miatt jelenlegi állapotában gyakorta tűnik optimalizálatlannak a Cygni, amelyért főleg a tonnaszámra érkező offenzívát tehetjük felelőssé. Sajnos a grafikai beállítások nem bizonyultak címünk erősségének: mindösszesen annyit machinálhatunk, hogy Low, Medium, High vagy Ultra, de hogy ezek a szavak pontosan mit takarnak, arra remélhetőleg egy patch rövidesen megadja a választ. Persze egy kicsit gyengébb videokártyával, az én lassan kb. 3 éves Radeonommal High szinten egészen korrektül fut a játék, ugyanakkor Deck tulajdonosoknak jó hír, hogy külön gondoltak rájuk a marokgépükre szánt konfigurálással. Habár arra azért kíváncsi vagyok, hogy 7”-on mi mindent lehet látni a csinnadrattából.

A Cygni: All Guns Blazing hangulatában és játékmenet szempontjából hozza a kötelezőt és a Konami jobbféle alkotásai közé tartozik. Sajnálatos, hogy kevés benne a tartalom, mert ugyan a 6. pálya végeztével elérhetővé válik az Arcade mód (ahol egyetlen nekifutással és élettel végigjátszhatjuk a játékot), de összességében és nyilvánvalóan magától értetődően ár-érték arány szempontjából hangyányit többet várna az ember.

Pontszám: 6/10
Fejlesztő: KeelWorks
Kiadó:
Konami
Platform:
PC, PS5, Xox Series X|S


Exit mobile version