Ez lehet az villanyautózás tökéletesítésének következő fejezete?

Reneszánszukat élik a vidám, cuki megjelenéssel érkező járművek, amelyek jobbára azért születnek, hogy a gyártók az olcsóbb szegmensekbe is elhozhassák a villanyautókat. Ennek a leírásnak tökéletesen megfeleltethető a nemrég bemutatott Grande Panda is, amely számos ötletes, vagy épp aranyos geggel hivatott levenni a lábáról a vásárlót. Az autó elejébe integrált töltőkábelről viszont érdemes egy kicsit hosszabban is értekezni, hiszen Carlos Tavares, a Fiatot birtokló Stellantis konszern vezérigazgatója elárulta: ez a megoldás túlmutat a Grande Pandán.

Hirdetés

“Itt vannak ezek a fantasztikus autók, amelyeket a legújabb technológiákkal vérteznek fel, kiváló anyaghasználat jellemzi őket, erre amikor megveszed az első dolgod, hogy a töltőkábelt ledobod a földre, és koszosan teszed vissza a csomagtartóba. Ez nem túl modern. Ha csak a porszívók piacán szétnézel, ott is okosabb megoldásokkal találkozol” – mondta a vezérigazgató az Autocar újságírójának.

Bár a technológia pofonegyszerű, mégis 2024-ig kellett várni, hogy végre megjelenjen egy sorozatgyártott autóban. A töltőkábel nem foglal helyet a csomagtartóban, helyette egy nyílásból húzható ki, értelemszerűen csak annyi, amennyire az adott helyzetben szükség van. A fejlesztés egyetlen negatívuma, hogy a “beépített” töltővel 7,4 kilowattos töltést tud felvenni a 44 kilowattórás akkumulátor, ez pedig gyakorlatban 4 óra 10 perces töltést jelent, amely 200 kilométerre elegendő energiát ad. Persze a Grande Panda is képes a DC töltésre, de erre egy külön nyílás alakítottak ki a bal hátsó kerékjárati ív fölött.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed