A Green NCAP-et – ahogyan a nevéből is sejthető – az új autók utas- és gyalogosvédelmi teljesítményét is mérő szervezet alapította még 2019-ben, azóta pedig több alkalommal is szigorították a követelményrendszert. Jelenleg 3 fő szempont határozza meg az összpontszámot, és a már töréstesztekből ismert csillagot. Ezek a közlekedés során keletkező emisszió, a hajtáslánc hatásfoka, illetve az üvegházhatást előidéző gázok kibocsátása – utóbbinál az energia előállításnak folyamatát is beleszámítják. Értelemszerűen az első szempont az összes villanyautónál a 10-es skálán maximális értékelést kap.
Az első tízben kizárólag 5 csillagos értékeléssel rendelkező járművel találkozni, ahogy mindegyiknek a “levegőminőségi-indexe” is 10-es, vagyis tisztán elektromosak. A sort a VW ID.7, a BYD Dolphin, és a Hyundai Ioniq 6 vezeti egyaránt 98 százalékos átlaggal, mögöttük a frissen tesztelt Toyota bZ4X. A Zeekr X, a Skoda Enyaq, és a BMW i4 ugyancsak holtversenyben áll 96 százalékos összpontszámmal, a 10-es listát pedig a Zeekr 001, az MG 4 és a Smart #3 teszi teljessé.
Típus
Csillag
Összesített pontszám (%)
Emisszió
Hajtáslánc hatásfok
Üvegházhatást előidéző gázok
Hajtáslánc
1.
Volkswagen ID.7
5
98
10
9,6
9,8
BEV
BYD Dolphin
5
98
10
9,6
9,9
BEV
Hyundai Ioniq 6
5
98
10
9,6
9,8
BEV
2.
Toyota bZ4X
5
97
10
9,4
9,7
BEV
3.
Zeekr X
5
96
10
9,3
9,6
BEV
Skoda Enyaq
5
96
10
9,4
9,6
BEV
BMW i4
5
96
10
9,3
9,5
BEV
4.
Zeekr 001
5
95
10
9,2
9,5
BEV
MG 4
5
95
10
9,2
9,4
BEV
Smart #3
5
95
10
9,2
9,4
BEV