Rengeteg változáson esett át az autóipar az elmúlt 20 esztendőben, egy részüket a kényszer szülte, a másik feléért a megváltozott igények a felelősek. Ezért is érdekes összevetni az idei első félév adatait a 2004-es számokkal.
2004-ben a kis- és alsóközépkategóriás modellek uralták az európai piacot, az eladások felét a B-szegmens autói tették ki. Az időközben elhalálozott Ford Fiesta volt annak idején a 10. legnépszerűbb típus, a gömbölyű ötödik nemzedékből az év első hat hónapjában 175 ezer darab fogyott. Most a Peugeot 2008 áll ugyanitt, de jóval szerényebb számmal, mindössze 93 ezer vásárló akadt horogra. Néhány autóval előzte a Fordot az Opel Astra, ebben az évben érkezett a H jelű generáció, viszont a G is gyártásban maradt még évekig. A nyolcadik helyhez 183 ezer Puntót kellett eladnia a Fiatnak, ezzel szemben a most 8. Tesla Model Y csak 102 ezres darabszámmal érte el ugyanazt a pozíciót. A hetedik helyet a C Corsa harcolta ki, fél év alatt 200 ezer autót tudott elpasszolni az Opel. A hatodik helyen a Renault Megane II tanyázik 222 ezer autóval, az ötödik az éppen generációt váltó Ford Focus (224 ezer), most itt a Citroën C3 (104 ezer) és a Peugeot 208 (106 ezer) áll.
Éppen lecsúszott a dobogóról a 230 ezer vásárlót elcsábító Clio II, a helyét idén a Volkswagen T-Roc bitorolja 111 ezer autóval. A bronzérmet a Peugeot 307 szerezte meg, a 2002-es év autójára 265 ezer vásárló akadt. Az idei első félév bronzérmese a Renault Clio, ám ehhez már csak 114 ezer autó eladására volt szükség. Ahogy idén is, úgy 2004-ben is a Golf állt a második helyen, akkor 294 ezer, most 126 ezer kulcsátadás kellett az ezüstéremhez. A legnépszerűbb típus címe a Peugeot 206-ot illette, 296 ezres eladással övé az arany. Idén ehhez messze nem kellett ennyi vásárló, a Dacia Sandero 144 ezer eladással az első.