Minden idők egyik legnagyobb informatikai kimaradásának lehettünk tanúi július 19-én, amikor a CrowdStrike vállalat Falcon Sensor nevű termékével kapcsolatos hiba számos banki szolgáltatót, és a komplett légiközlekedési szektort megbénította.
A botrány azóta egyre csak nő a cégnél, ugyanis miután kiderült, összesen több mint 5 milliárd dollár lehet a kimaradás következtében jelentkező kár csak a Fortune 500-as cégeknél. Emellett pedig saját befektetői is beperelték a CrowdStrike-ot, mondván becsapták őket, amikort azt állították, hogy szoftverük letesztelt, igazoltan jól működő termék.
A cég szerint 5 nap alatt 500 millió dollárt buktak el a CrowdStrike hibája miatt. A kiberbiztonsági cég azonban máshogy látja, derül ki a Delta csapatának július 19-én elküldött levélből, írja a Gizmodo. A kiberbiztonsági vállalat az üzenetben azt írta, nagyon csalódott, amiért a légitársaság azt híresztelte, hogy a CrowdStrike helytelenül járt el az ügyben, és határozottan visszautasít minden olyan állítást, amely szerint kötelességszegést követtek volna el.
A cég vészjóslóan azt írta, amennyiben a Delta jogi lépéseket tesz, el kell majd magyaráznia a nyilvánosságnak, részvényeseinek és végül az esküdtszéknek is, hogy a CrowdStrike miért vállalta a felelősséget tetteiért, míg a Delta miért nem. A légitársaság vezetője, Ed Bastian szerint a Crowdstrike nem ajánlott fel kártérítést a kiesésért.
The post Fenyegetőzni kezdett a globális informatikai leállást okozó cég first appeared on 24.hu.
Service Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.