A Toyota Csoport világszinten, Európában és Magyarországon egyaránt elképesztő eredményekkel zárta a025-ös év első 10 hónapját, annak ellenére, hogy az idei évben egyelőre csupán egyetlen újdonság, a komoly modellfrissítésen átesett Corolla Cross jelent meg európai kínálatában. A vállalat csoportszinten szeptember végéig nem kevesebb mint 8,3 millió új Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino modellt értékesített világszerte, amivel a továbbra is toronymagasan a világ legnagyobb autógyártójának bizonyult, immár a hatodik egymást követő évben.
Ezzel párhuzamosan mintegy 7,1 milliós eladással továbbra is a Toyota a világ legkelendőbb autómárkája, amely az egyetlen olyan gyártónak bizonyult, amely a világ 10 legnépszerűbb autójából négyet is jegyzett: a RAV4 a világ autóvásárlóinak elsőszámú választása, míg a Corolla a második a Camry a hetedik a Hilux pedig a 9. legkedveltebb autó a világon jelenleg. A Toyota Csoport mindemellett továbbra is őrzi a világ egyik legzöldebb autógyártójának címét: világszinten csak idén eddig több mint 3,4 millió (összesen pedig több mint 34 millió), Magyarországon pedig több mint 12 ezer (összesen pedig több mint 82 ezer) részben vagy teljesen elektromos autót értékesített.
A fentiektől vélhetően nem teljesen függetlenül a napokban jött ki az InterBrand 2025-ös jelentése is, mely szerint a Toyota 2025-ben is a világ legértékesebb autómárkájának (és egyben a világ 6. legértékesebb márkájának bizonyult), 74,2 milliárd USD-s márkaértékkel, és nemrég publikálta a vállalat az első féléves (a japán üzleti év április 1-jén kezdődik) üzleti eredményét is, az ez idő alatt elért 13,7 milliárd dollár profittal pedig továbbra is a Toyota a világ legnyereségesebb autógyártója.
Aranykorát éli emellett a Toyota jövőbeni fejlesztések legfontosabb tesztműhelyének tekintett motorsportban is: a gyártó versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing a Rally Világbajnokságban (WRC) 2018 óta az idei szezonnal együtt 6 gyártói világbajnoki címet szerzett és minden esélye megvan arra, hogy jövőhéten az idény utolsó futamán behúzza a 6. egyéni világbajnoki címet is. A Hosszútávú Világbajnokságban (WEC) ugyanezen idő alatt 6 konstruktőri és 5 egyéni világbajnoki címet ünnepelhet (az idei konstruktőri második hely mellett), míg a Tereprally Világbajnokságban annak indulása, 2022 óta 4 konstruktőri és 3 egyéni világbajnoki címmel büszkélkedhet az idei dupla diadallal együtt. Ugyancsak 2018 óta a legendás Dakaron az idei diadallal együtt 4 arany és 4 ezüstérmet szerzett a márka.
Európai szinten a Toyota a szeptember végével a kontinens második legkedveltebb autómárkájának bizonyult 865 ezer új autó értékesítésével, hazánkban pedig október végével megőrizte piacvezető pozícióját 13 923 új autó értékesítésével. A Magyarországot, Szlovákiát, Csehországot és Lengyelországot magába foglaló Toyota Central Europe üzleti régió mindeközben továbbra is a világ legnagyobb autógyártójának elsőszámú európai piaca október végéig 141 ezer Toyota (az európai eladások 13,5%-a) és 17,1 ezer Lexus (az európai eladások 22%-a) értékesítésével.
A szárnyaló eredményeket látva talán kevesen gondolnák, hogy az év első 10 hónapjában a Toyota valamelyest nehezített terepen játszott: két kiemelten fontos modellje, a RAV4 és a Hilux ugyanis (részben a szigorodó CAFE emissziós előírások, részben a túlrendelés miatt) csak korlátozott mennyiségben volt elérhető Európában, így csak az ősszel megérkezett modellfrissített Corolla Cross járult hozzá eddig az értékesítésekhez.
Azonban Toyota SUV kínálata teljesen megújul és ki is bővül a következő hónapokban: Full hibrid elektromos meghajtással is elérhető az Aygo X.
Érkezik az összkerékhajtással is kínált Urban Cruiser: az akár 184 lóerős teljesítményt és akár 400 kilométeres hatótávot kínáló újdonság 2026 tavaszától lesz rendelhető. A közepes méretű SUV kategóriába az akkumulátoros elektromos C-HR+ érkezik, amelytől nagyon sokat vár a márka. A kétféle akkumulátorral, kétféle fedélzeti töltővel, valamint első- és összkerékhajtással is rendelhető újdonság modellváltozattól függően akár 343 lóerős teljesítményt és akár 600 kilométeres hatótávot is kínálhat, az előrendeléseket december közepétől várják, az első darabok pedig március-április magasságában érkeznek majd a márkakereskedésekbe.
A nagyméretű SUV kategóriába három vadonatúj modellel robban be a Toyota: A full hibrid, vagy PHEV hajtásláncú, újgenerációs RAV4-ről, valamint az akkumulátoros elektromos bZ4X Touringról a közeljövőben ígért tájékoztatást a Toyota, a vadonatúj, kétféle akkumulátorral, kétféle fedélzeti töltővel, két- és összkerékhajtású kivitelben is rendelhető, akár 343 lóerős teljesítményt és akár 569 kilométeres hatótávot kínáló vadonatúj bZ4X azonban már most rendelhető, az első darabok pedig január-február magasságában érkeznek a márkakereskedésekbe, és mi is hamarosan jelentkezünk a menetpróbájával.
Bár a gigabemutatón nem volt ott, az ígéretek alapján az év végéig megnyitják az elektromos Hilux előrendelésének lehetőségét, majd néhány hónapon belül a lágy hibrid változat jön. Emellett várható még egy nagy villany-SUV, amelynek alapját már egy tanulmányautó formájában megmutatták 2025 tavaszán a Kenshiki fórumon.
A Lexusnál két nagy újdonság érkezik. Az egyik az ES új generációja, amelynek hazai árazását ide kattintva láthatod, a másik pedig a különleges, steer-by-wire kormánykerékkel felszerelt, friss RZ, amelynek szintén ismert már a hazai árlistája.










