Friss Hirek

Heretic + Hexen teszt

A korábban tapasztaltakhoz hasonlóan az idei QuakeCon alkalmával ismét váratlan remaster megjelenésnek örülhetünk, s a Heretic + Hexenből hamar kiderül, hogy mivel érdemelte ki a kultikus státuszt.

John Romero, a Doom játékok atyja annak idején, szűk egy esztendővel a Heretic megjelenése előtt úgy fogalmazott, hogy FPS-ük egy középkorban játszódó Doom játék. A legendás alkotó ennél frappánsabban talán nem írhatta volna körül aktuális tesztalanyunkat, aminek első felvonása 1994-ben a Raven Software fejlesztésében látott napvilágot. A Heretic és a közel egyetlen esztendő múltával kiadásra került közvetett folytatás, a Hexen: Beyond Heretic sötét hangulatú fantasy akciólövölde tele mágiával és mindenféle ocsmány teremtménnyel. A csavarokkal megspékelt történet során – valamint a zsáner hagyományához méltó körítésben – az első részben a játékosnak egy tünde bőrébe bújva élőhalott hordákon kell átlövöldöznie magát. Mindebben a megszokottól jóval eltérőbb fegyverzet áll rendelkezésünkre, vagyis jellemzően valamiféle varázsbottal hadonászhatunk és lövöldözhetünk. De találunk például misztikus számszeríjat is, miközben előrehaladásunk közepette olyan képességre is szert tehetünk, amellyel akár a kezünkkel is képesek vagyunk látványos (no és ebből adódóan persze halálos) abrakadabrára.

Minden bizonnyal jogi malőr állhat a ’98-as Heretic II mellőzésének – hiszen azt már az az Activision birtokolja, amelyik a trilógia fejlesztővel a legutóbbi Call of Duty: Black Ops játékokon kollaborált. De úgy vélem, hogy a tartalmat illetően nincs okunk panaszra, főleg, hogy állítólag valamilyen formában az eredeti készítők és a kaliforniai megavállalat is részt vett az újbóli kiadásban. A Heretic + Hexen név már így is kellően erősnek mondható, főleg, ha azt nézzük, hogy napjainkban nagyon megy retro FPS-ek szekere. A játékok újfent az híres id Tech 1, vagyis a közismertebb nevén, Doom engine-nel pörögnek, termesztésen a lehetőségekhez mérten tovább fejlesztve. Akárcsak a felturbózott Doom + Doom II apropóján tapasztalhattuk, a két mostani klasszikussal szintén játszhatunk az eredeti DOS-os pompájában, de napjaink videojátékos igényeihez igazodva a ráncfelvarrásért kezeskedő Nightdive Studios valamelyest előrukkolt néhány szuper újdonsággal is.

Ilyen például széles képarány és a 4K-s felbontás vagy a modernizált muzsika Andrew Hulshult zeneszerzőtől – az eredeti dallamok opcionálisan kiválaszthatóak. És mostantól online is elmormolhatunk némi varázsigét, ugyanis ki/be kapcsolható crossplay mellett kooperatív módban egyidejűleg maximum 8-an vagy egymásellen akár 16-an is összeröffenhetünk. Csak úgy érdekességképpen megjegyezném, hogy a két játékban a kampány összesen 117 pályát jelent, míg deatchmatch-cset 120 különböző territóriumban élvezhetjük. Ezen felül sikerült apró változtatásokat lezongorázni: bővült a választható nyelvek listája 12-re (a magyar sajnos nincs közte), a közösségi modok támogatottak és még lehetne sorolni az apró nyalánkságokat. Ám a legfrankóbb extrának a két játékhoz készült egy-egy vadiúj küldetés mondható, melyek felépítettségén jól érezhető, hogy az acélosított motor alatt teljesen más brigád zongorázta össze.

Kétségtelen, hogy a Heretic + Hexen régi vágású FPS-ekeet tartalmazó pakk, de ez ne riasszon el senkit eme remek címektől. A D&D inspirálta játékok adottságaik révén úgy formabontóak, hogy műfajuktól csak kikacsintásokkal rugaszkodnak el.

Értékelés: 10/8
Fejlesztő: id Software, Nightdive Studios
Kiadó: Bethesda Softworks
Platform: PC, Xbox One|Series, PS4|5, Switch


Exit mobile version