Utalási hiba elsősorban elírt számlaszám miatt fordul elő, tehát akkor, ha véletlenül rossz számlaszámra utalunk pénzt, akár egy egyszerű elírás miatt. A BiztosDöntés.hu azt nézte meg, hogy ilyenkor mi történik, illetve mit lehet tenni. A jó hír az, hogy
- ha a számlaszám hibás vagy a hibás számlaszámhoz nem tartozik élő számla, akkor a bankok visszautasítják a tranzakciót;
- ha létező számláról van szó, akkor a hibás átutalás megtörténik, de ilyenkor az átutalt összeg visszakérhető vagy -követelhető.
Utóbbi akkor is állhat, ha az összeget írtuk el (mondjuk, egy nullával többet rögzítettünk, mint szerettük volna). A bökkenő csak az, hogy a címzettnek bele kell egyeznie abba, hogy visszakapjuk a pénzünket.
Ha tévesen utaltunk, azt tanácsolják, hogy mihamarabb vegyük fel a kapcsolatot számlavezető bankunkkal, és mondjuk el, mi történt. Itt hat lépést javasolnak. Fontos az is, hogy minden lehetséges adatot, dokumentációt őrizzünk meg a téves utalással kapcsolatban, valamint, amit a bankkal egyeztettünk, azt is mentsük el.
Arra is kitérnek, hogy mit tehetünk, ha tévesen utaltunk, elment az összeg, de a címzett nem akarja visszaadni a pénzünket – erre az esetre is van három javaslatuk. Valamint leírják, hogy mit tegyünk, ha mi kaptunk meg egy véletlen utalást. A részletekért kattintson.
Írtunk róla nemrégiben, hogy az átutalásos csalások ma már a leggyakoribb pénzügyi visszaélések közé tartoznak és hogy az OTP milyen megoldást fejlesztett ki ezek megelőzésére.
The post Hibás átutalás: mit tehetünk, ha elrontottuk a számlaszámot vagy az összeget? first appeared on 24.hu.