Ilyen lehetne a modern Citroën SM, ha feltámasztaná a DS

A nagybetűs veterán Citroën kétségkívül a DS, nem véletlen, hogy az immár 10 éves luxusmárka is ezt a nevet választotta magának. A 20 évig készülő, 1,45 milliós eladást produkáló DS mellett akadt egy még finomabb portéka a kínálatban.

A Citroën a Maserati megvásárlása után, 1970-ben dobta piacra a csúcsmodellt. A V6-os motorokkal és hidropneumatikus felfüggesztéssel szerelt SM mindössze öt évig volt a kínálat része, ezalatt 13 ezer példányra érkezett megrendelés. Az ár mellett az sem segítette az eladásokat, hogy csak speciálisan képzett szerelők értettek a karbantartásához. A modell karrierjét a Citroën csődje pecsételte meg, a céget felvásárló Peugeot megvált az olasz luxusmárkától, így az SM-nek is befellegzett. A méltatlan sorsú, de csodálatos SM most új formában tért vissza.

Hirdetés

Az autó könnyen felismerhető, az ék alakú kétajtós karosszéria, a kupolaszerű csomagtartó és a rejtett hátsó kerekek egyértelművé teszik, hogy miből inspirálódtak a tervezők. Új ötlet is akad bőven, a leglátványosabb a részlet a fedett, de felül mégis kikacsintó hátsó kerék és az odáig húzott hátsó lámpák. Az utastérben múltidéző a hurkás ülés, mutatós a hajlított és átlátszó képernyő.

Az SM Tribute inkább egy kiállítási tárgy, nem véletlen, hogy a Chantilly Arts & Elegance rendezvény keretein belül leplezték le. A gyártó a leghíresebb autós szépségversenyre is benevezte, a Concours d’Elegance zsűrije hamarosan ítéletet mond az újragondolt SM-ről.

Hirdetés



Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed