A diákok több mint 47 százaléka többet beszélgetett a szünetekben a 2024 szeptemberében bevezetett iskolai mobiltiltás következményeként – írja lapunknak eljuttatott közleményében a Jójegy magyar oktatási startup, akik 4890 diák és 188 pedagógus részvételével készítettek kutatást a témában.
A diákok mindössze 6 százaléka örült a változásnak. A diákok véleménye azóta sokat változott: majd 50 százalékuk a dühös elutasítás és szomorúság helyett beletörődött a helyzetbe vagy kifejezetten a pozitív felismerésekkel is gazdagodott.
A megszerzett jegyeket vizsgálva kiderült: a diákok közel negyede érezte, hogy a mobiltiltás pozitív irányba mozdította a tanulmányi eredményeit. A gimnáziumban tanulóknál ez a szám 15-18 százalék, míg a technikumi és szakképző iskolákban tanulóknál nagyjából ennek a duplája volt. Ezzel szemben mindössze 6 százalékuk tapasztalt romlást. A megkérdezett diákok több mint fele visszaengedné a mobiltelefont az iskolákba: szülői kapcsolattartás, praktikus dolgok – mint például a buszmenetrend és az órarend – valamint a szünetekben zenehallgatás céljából.
A tanárok közel 80 százaléka tartotta jogosnak a korlátozást, ám egy érdekes törésvonal is megfigyelhető közöttük: Abban azonban háromnegyedük egyetértett, hogy a diákok bevonása a szabályok kialakításába előnyösebb lenne.
A pedagógusok szerint a tiltás számtalan pozitív hatással bír:
- 48 százalékuk erősebb órai figyelmet vett észre a diákok részéről,
- 34 százalékuk szerint a diákok aktívabbak lettek az órákon,
- 47 százalékuk szerint pedig kevesebbet kell fegyelmezni is,
- valamint 82 százalékuk számolt be arról, hogy a folyosók visszakapták a régi látképüket, ahol a telefont nyomkodó diákok képét felváltotta az egymással beszélgető fiatalok látványa.
A vizsgálat összefoglalója szerint a felmérést úgy állították össze, hogy az tükrözze a hazai intézménytípusok sokszínűségét.
The post Iskolai mobilozás: a diákok majd fele úgy véli, javult a közösségi élet a tiltás hatására first appeared on 24.hu.