Október elején írtunk arról az Index híradása alapján, hogy egy Győrből Budapestre tartó személyvonat leállt Bicskénél, mivel a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje. A kalauz ekkor tájékoztatta az utasokat, hogy nem forgalmi vagy technikai okokból állt le a járat, hanem a masiniszta munkaideje járt le. Az utasok ezután leszálltak a járműről és megvárták az egy órával későbbi vonatot, így végül csak éjjel fél tizenegykor érkeztek meg Budapestre.
„Ami a legfontosabb, a mozdonyvezető és a jegyvizsgáló kollégánk nem hibázott, hiszen a mozdonyvezető kollégánk a jogszabályban előírt határidő lejárta után ugyan a vonatot tovább már nem tudta vinni, de a szerelvényen maradt biztosítva a fűtést és a világítást” – értékelte a helyzetet szerdán Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport szeptember óta működő új vezérigazgatója, hozzátéve, hogy az eset után azonnali vizsgálatot rendelt el.
Noha minden protokollt és szabályt betartottunk, az utasok célba juttatása mégsem sikerült
– ismerte el a MÁV kudarcát a vezérigazgató, aki egyúttal bejelentette: január elsejétől teljesen megújítja a MÁV „azt, ahogy a rendkívüli forgalmi helyzeteket kezeli”.
Az állami vasúttársaság ennek fényében haváriaközpontot”, hoz létre, hogy koordinálni tudja a zavar elhárításában felelős végrehajtó szolgálatok munkáját. A vezérigazgató közölte, hogy átalakítják a pótlóbuszok rendszerét is, ezzel biztosítva, hogy autóbusszal továbbra is lehessen közlekedni, „ha bármikor a vasúti közlekedés nem lehetséges”.
Rendkívüli események, zavarhelyzetek mindig lesznek a közlekedésben. A mi feladatunk az, hogy ezeket a leggyorsabban és legpontosabban kezeljük, az utasok számára pedig személyre szabott, releváns, pontos tájékoztatást nyújtsunk. Ez a feladatunk, ez a kihívás
– rögzítette a MÁV előtt álló teendőket a vezérigazgató.
The post Itt a megoldás, ha a mozdonyvezetőnek lejár a munkaideje, de a vonat még nem ért be first appeared on 24.hu.