A skandináv mitológia mostanában gyakori színtere a videojátékoknak. A Jötunnslayer: Hordes of Helben pedig egy gonosz istenség hordái ellenében indulhatunk pusztító hadjáratba.
Hordák sokaságát kaszabolhatjuk le a roguelike túlélő akciójátéban, ám a korai hozzáférésben bemutatkozott Jötunnslayer: Hordes of Hel különös módon nem Skandináviából érkezett, hanem egy kassai székhelyű indie fejlesztőcsapat látványos prezentációja. A hangulat és a megvalósítás összességében lehengerlőnek mondható, de az AI-n és a nehézségén még jócskán van mit csiszolniuk. Mindazonáltal még mielőtt bővebb ízelítőt kotyognék ki arról, hogy mit érdemes tudni tesztalanyunkról, elárulnám, hogy a története sajnos (még?) nincs, a négy különböző karakter közül a legszimpatikusabb kiválasztása után rögtön belecsapunk a közepébe és Hél, a holtak birodalmának űrnője ránk szabadítja a holtakból álló seregét.
Valamennyi választható hősünk isteni erővel lett felruházva, akik ebből adódóan eltérő stílusukat tekintve is egyedinek mondhatóak. Különösebben nem térnék ki arra, hogy milyen (sötét) mágikus képességekkel rendelkeznek, azonban a szokásosnak mondható módon, alapvető fegyvertípus mivoltából van köztük íjász, varázsló, de a kardforgatásban hatékony szereplő is felbukkan, s a leghatásosabb talentumaikat olyan szélesebb körben ismert istenségektől örökölték, mint például Odin, Loki vagy Thor. A harcok két különböző, olykor felépítettségükben is eltérő birodalomban zajlanak, így bejárhatunk rideg, ködös, apokaliptikus és földalatti helyszíneket is.
A Jötunnslayer: Hordes of Helben ügyesen hozza a műfaj ismert sajátosságait, vagyis sok újdonságot nem fedezhetünk fel benne, amelyekkel valamiféle frissességet hozna, viszont már első indítás után érződik rajta, hogy minőségi alkotásról beszélhetünk. Főszereplőinkkel automatizáltan (mindig a legközelebbi célpontra fókuszáló támadásokkal) vagy egerünk kattintásának közreműködésével indíthatunk offenzívat a felénk szüntelenül áramló szörnyekkel szemben, és minél többjüket száműzzük, annál gyakrabban fejleszthetjük kiválasztottunkat. Megszokottan a „menetek” kezdeti fázisában gyakrabban bukkannak elő a fejlesztésül szolgáló opciók (ezúttal is minden egyes alkalommal hármat ajánl fel a játék), de pénzt is gyűjtögethetünk, amit két elhalálozásunk között bármikor elkölthetünk a Skill Tree-re hajazó boltban. Persze játékunk nem csupán a hentelésre építkezik, hanem szükséges egyszerűnek tűnő missziókkal is pepecselni: úgymint például ki kell nyitnunk bizonyos mennyiségű ládát, gombákat gyűjtögethetünk vagy akár megidézhetünk hatalmas lényeket, kiknek a kiiktatásán szorgoskodhatunk. Az etapok között néhány perces várakozási időnk van, de az „invázó” ugyebár soha nem áll le és a lények is folyamatosan egyre ellenállóbbak. A végére pedig akkor érünk el, ha leszámoltunk a hatalmas lényeknél is nagyobb s agresszívabb bestiával.
ARPG-ket megidéző, remek látványvilágú játék a Jötunnslayer: Hordes of Hel. A mesterséges intelligencia kidolgozottsága még nem az igazi, ugyanis az ellenségeink olykor lecövekelnek vagy olyan lassúak, hogy kevés kihívást jelent felül kerekedni rajtuk. De nyilván ezek olyan gondok, amelyek az Early Access kapcsán vállalható problémák, s az alkotók nyilvánvalóan – főleg a rajongói nyomásra – dolgozni fognak a finomításon. Mindenesetre én már várom, hogy mit tartogat a jövő, mert könnyen előfordulhat, hogy a stílus egyik legkiemelkedőbb címe került terítékre, aminek végleges verziójába többek közt új játékmódokat, classokat és pályákat tesznek majd bele.
Pontszám: 8/10
Fejlesztő: Games Farm, ARTillery
Kiadó: Grindstone
Platform: PC