Keys of Fury teszt

Verekedős játékban még soha nem nyomkodtuk ennyit a billentyűzetet, így hát a Keys of Fury jóvoltából megtanultunk kungfúzni.

Sok-sok esztendővel ezelőtt készültek már olyan kaland- és szerepjátékok, amelyekben billentyűzetünket megragadva, a megfelelő szöveg begépelése után egy-kettőre eljuthattunk az egyik eseményről a másikra. Most viszont ütött az óránk, ugyanis a beat’em up zsánere is kapott némi frissítő jellegű hatást. A Keys of Furyban egy Tai Ping nevű fiatal kungfu mestert alakítunk, akit az 1800-as évek egyik amerikai nagyvárosában „irányíthatunk”. A The Typing of the Deadhez hasonlóan a feladatunk végtelenül egyszerű, ám az előrehaladásunk következtében fokozatosan egyre nehezebb. Csupán a gyorsírói képességünkre és a sztori megértése kapcsán minimális angol tudásra van szükségünk, mivel nindzsákkal és robotokkal harcolhatunk, minek következtében a lehető leggyorsabban és pontosabban be kell írnunk a képernyőn látható szövegeket.

Ezek a piros kerettel ellátott, fekete téglalapon olvasható feliratok jellemzően véletlenszerűen, de természetesen a játék fejlesztője által beállított szavakból tevődnek össze, ám olykor bepötyöghetünk hosszabb mondatokat is, amiknek a játékban történő aktuális az eseményekhez van köze. Amennyiben ez nem volna elegendő, bizonyos szcénák során a szavak nehezítésként úgy repkednek összevissza, hogy zavaróan kényelmetlen legyen azt számunkra elolvasni. Közben pedig sietnünk kell, mert az írásra limitált idő áll rendelkezésünkre, miközben a nem megfelelő karakter lenyomásakor életerőt veszítünk. Ezekből 5 a maximális és talán mondanom sem kellene, de miután mindegyik elfogy, akkor bizony kezdhetjük elejétől a bunyót, de legalábbis a legutolsó automatikus mentési ponttól.

Ha nem kapkodunk és meg van bennünk a kellő magabiztosság, a Keys of Fury nem okozhat túl nagy fejfájást és igazából csak a fentieket olvasva hangozhat nehéznek. Miután bizonyos ideig mindent tökéletesen csinálunk (vagyis nem hibázunk), szép lassan feltöltődik a képernyőn látható kék csík. Ekkor automatikusan bekapcsol a Fury mód, majd néhány másodperc erejéig sérthetetlenné válunk, illetve a velünk szembe került ellenségünket a játék automatikusan két vállra fekteti.

Természetesen karakterünket kozmetikázhatjuk is, ehhez azonban el kell érnünk, hogy a pályák végén kiérdemeljük a lehető legjobb osztályzatot (A). Ebből adódóan ömlik a számlánkra a virtuális zöldhasú, melyekből beruházhatunk ruhákra, fegyverekre, még több HP-ra vagy akár a Keys of Fury zenei témáira. Sajnos a tesztidőszak alatt mindössze három pályán ülhettem klaviatúrám elé s emiatt esélyem sem volt mindent megvásárolhatni, de tartalmat és játék béli pénzkereseti lehetőséget azért így is bőven találunk tesztalanyunkban. A bónuszpályák egészen mókásak, például az egyikben hősünknek velociraptorokkal kell versenyt futnia, hogy beérjen a célba (a sprint a helyes vagy téves leütéstől függően gyorsul vagy lassul), de pályaszerkesztőt is integráltak a játékba, ami hosszú távon egészen izgalmas tud lenni.

Értékelés: 6/10
Fejlesztő és kiadó: Elecorn
Platform:
PC

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed