Kína visszavág: megszívhatja Európa a villanyautók védővámját

Közelről, felszínesen megnézve a helyzetet valóban szükség van árkorrekcióra, hiszen a Volkswagen legkisebb, négyszemélyes villanyautója, az ID.3 alapáron kerül annyiba, mint a csúcsra extrázott, 4,8 méteres BYD Seal 530 lóerővel. Ám a nemrég bejelentett védővámoknak van egy másik oldala is. Kína is megadóztathatja válaszintézkedés gyanánt az Európából érkező modelleket, illetve minden más olyan terméket is, amelynek az ázsiai eladásai jelentős bevételt hoznak az európai cégeknek. A kelet-kínai német kereskedelmi kamara is úgy véli, hogy inkább az európai termékek árát kellene versenyképesebbé tenni Európában és a globális piacon egyaránt.

Hirdetés

Mindeközben Németország is a védővám mérséklése mellett lobbizik, ami elsőre meglepően hangozhat, hiszen éppen a német autóipar eladásait hivatott segíteni a kiegyensúlyozottabb európai piac. Nem szabad viszont elfelejteni, hogy a legtöbb német autógyártónak még véletlenül sem Európa, hanem éppen Kína az elsődleges piaca, és amíg a kínai gyártók Európában kényelmesen tudnak csökkentetni a profitjukon, hogy a vámok miatt ne emelkedjen annyira a kiskereskedelmi ár, addig a német autók legnagyobb problémája Kínában is az ár-érték arány.

Éppen ezért közel sem biztos, hogy nem fog kihátrálni az EU a nemrég meghozott döntésből, Kína ugyanis nem csak az autóipar, hanem a mezőgazdaság és a légi közlekedés iparágaiban is viszonozhatja az extra költségeket. Érdekesség, hogy a Volvo, a Mercedes-Benz, a Volkswagen, a BMW és a Német Autóipari Szövetség is felemelte hangját a védővámok ellen az Automotive News Europe értesülései szerint.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed