Kipróbáltuk: friss, finom Honda Civic


Az utóbbi években kicsit a feje tetejére állt a világ, hiszen a zöld átállás és az ezzel kapcsolatos politikai fenyegetőzések, halasztgatások, hátraarcok és hasonló bohózatba illó manőverek hatására az autógyártók is csak kapkodják a fejüket. Egyesek túl korán küldtek nyugdíjba bizonyos típusokat, mások pedig a szokásosnál hosszabb ideig tartanak porondon népszerű modelleket, többszörös ráncfelvarrások közepette. A Honda sincs könnyű helyzetben, ám szerencsére a Civic stabil kősziklaként állja a történelem viharait és a 11. generációjához is tényleg menetrendszerűen érkezett a frissítés, három évvel a debütálása után.

Klasszikus modellfrissítés történt: laikusok számára szinte láthatatlan változásokkal, amik mégis naprakészebb autóvá teszik a Civicet. Kívül szokás szerint átrajzolták a lökhárítókat. Továbbá új (méhsejtmintás) hűtőmaszkot kapott, amely minden felszereltségi szint esetén fényes fekete színben pompázik, ugyanígy a lökhárító légbeömlője is, nem mellesleg új hűtőrács- és fényszórókeret teszi harapósabbá az autó megjelenését.

Az új, kéttónusú, gyémántcsiszolású, 18 colos könnyűfém kerekek az Advance kivitelnél szürke, a Sportnál pedig fekete színűek. Annak érdekében, hogy a külső letisztultabb legyen, valamennyi változatnál elhagyták a ködfényszórót – ezt a továbbfejlesztett LED-fényszóró tette lehetővé, amely rossz látási viszonyoknál is kiválóan megvilágítja az utat.


Bent minden felszereltségi szintnél fekete a tetőkárpit és az ajtóoszlopok borítása, a műszerfali szellőzőnyílások matt króm keretei pedig ízléses kiegészítői a kabinnak. Emellett az Advance változat belső hangulatfénnyel és lábtérvilágítással teszi hangulatosabbá az utazás idejét, míg a Sport kiadásnál fűthető kormánykerék is jár alapból. Említést érdemel még a továbbfejlesztett, a korábbinál áttekinthetőbb, 10,2  colos digitális műszeregység, továbbá fontos változás, hogy az Elegance modellek vezeték nélküli telefontöltési lehetőséget is kínálnak. A 9 colos infotainment kijelző továbbra is pont elég, és a menü is könnyen kezelhető.

A kétliteres benzinmotorra épülő hibirid hajtáslánc változatlanul folytatja pályafutását a friss Civicben. Vezetni továbbra is nagyszerű, a százegynéhány kilométeres menetpróba során a fedélzeti rendszer kerek 4,0 literes fogyasztást jelzett. Ezt hamarosan pontosabban is megmérjük a teszt során. Figyeljétek továbbra is az oldalt, hamarosan jövünk a részletekkel!



Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed