Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke a Facebookon tett közzé egy fotót, amelyről azt írta:
…lehet nem tudtad, de ő az 5. legöregebb mozdony az állományban, egészen pontosan 1964.01.21.-én “született.
A képen a MÁV-Start 431-007-es pályaszámú Krupp mozdonya látható, amely több mint hatvan éve szolgálatban van. A Magyar Péter által említett dátum valójában csak az állományba helyezés időpontja, a mozdonyt egy évvel korábban, 1963-ban gyártották. Ebből a német gyártmányú villanymozdonytípusból további négyet használ ma is az állami vasúttársaság. Körülük a 001-es sorszámú a legrégebbi. A dombóvári telephelyen működő mozdonyt 1963 májusában állították forgalomba. A mozdonyállomány adatait itt nézheti meg.
A magyar államvasutak a Krupp-licenc alapján kezdte gyártatni a Ganz-MÁVAG V63-as mozdonyait.
MÁV-START 2022-ben írt alá egy keretmegállapodást a Siemens Mobility Kft.-vel és a Siemens Mobility Austria GmbH-val 115 új villamos mozdony beszerzésére. A megállapodás alapján 90 darab két és 25 db három áramrendszerű villamos mozdonnyal frissítették volna a 40 éves átlagéletkorú vontatójármű állományt, olyanokkal, amelyek 200 km/h sebességre is alkalmasak lettek volna.
A beszerzést egy évvel később Lázár János felmondta. A miniszter egy kongresszusi beszédében jelentette be, hogy a járműpark felújításánál a kormány már nem számít a német Siemens cég közreműködésére, mert mint ahogy fogalmazott, már nem barátkozunk velük.
The post Magyar Péter egy használatban lévő 1964-es MÁV-mozdonnyal fotózkodott, de nem ez a legrégebbi first appeared on 24.hu.