A mesterséges intelligenciát és az emberi ellenőrzést együttesen alkalmazzák a visszaélések kiszűrésére.
Mi történt? Részleteket árult el a politikai hirdetések tilalmának megvalósításáról Bíró Pál, a Google Magyarország vezetője a 24.hu-nak. Ez szeptember vége óta van érvényben a Google-ön belül, megelőzve az október 10-i hivatalos hatálybalépést. Az Európai Unió TTPA-szabályozása mondja ki, hogy nem jelenhetnek meg politikai hirdetések az EU-ban digitális felületeken.
Mi maximálisan próbálunk megfelelni, de nincs egyszerű dolgunk, ugyanis ez egy érzékenységet igénylő, többlépcsős folyamat.
Először a hirdetőnek kell nyilatkoznia, aki elindítja az adott kampányt, hogy az politikai hirdetésnek minősül-e vagy sem a szabályozások alapján. Minden kampányhoz kötelező egy „igen” vagy „nem” nyilatkozat.
A Google mesterséges intelligenciáját és az emberi ellenőrzést együttesen alkalmazzák, hogy kiszűrjék és letiltsák azokat a hirdetéseket, amelyek sértik az előírásokat. Súlyos esetben törlik a hirdető fiókját is, ezt sok esetben meg is tették – mondja Bíró Pál.
Egy árnyalt politikai utalást az MI nem biztos, hogy észre vesz, ezért szükséges az emberi ellenőrzés is. A Google hazai vezetője szerint már sokat fejlődött a rendszerük.
Kontextus. A politikai reklámokról szóló uniós szabályozás miatt a YouTube-ot is üzemeltető Google szeptember 22-én tiltotta be a politikai reklámokat, a Facebookot és az Instagramot működtető Meta pedig október elsejével vezette be ugyanezt. Az uniós meghatározás szerint politikai hirdetésnek az minősül, amelyet politikai szereplő javára adnak fel, valamint befolyásolja a választói magatartást. Hiába a tiltás, sok hirdetés átcsúszik a szűrőkön és a hirdetők is kreatív megoldásokkal próbálják megkerülni a korlátozást.
The post Megszólalt a politikai hirdetések betiltásáról és a trükközésekről a Google Magyarország vezetője appeared first on Forbes.hu.