Olcsó, tisztán benzines sportmodellből egyre kevesebb van a piacon, az egyik üdítő kivétel a nálunk nem kapható Hyundai Elantra N. A típus korábbi generáció nálunk is fel-fel bukkantak, utoljára az ötödiket lehetett megvenni hivatalos forrásból, jelenleg a hetedik felvonásnál tart az Elantra.
A lényeg azóta sem változott, viszonylag kedvező áron sok centit és litert ad a Hyundai amolyan “old school” módon, nem akar sem SUV, sem világmegmentő elektromos lenni, csak egy szimpla négyajtós. Az N részleg azonban nem bírt magával, az Elantra is megkapta a saját kék verzióját, az idei újdonsága a túraautó sorozat ihletésű változat. Minden sportváltozat megkapja az ültetést, a piros betéteket, a vagányabb első és hátsó lökhárítót, illetve a négydugattyús féket. A TCR Edition ennél egy hajszálnyival tovább megy, újak a 19 colos felnik, amelyek könnyebbek az eddiginél, de a méretes hátsó szárny az, ami rögtön felismerhetővé teszi a legvagányabb kiadást.
Műszaki téren nincs újdonság, a motor továbbra is kétliteres turbós 280 lóerővel, amihez nyolcfokozatú duplakuplungos és hatos kézi is kérhető. A végsebesség 250 km/h, a gyorsulás a váltó függvényében 5,3-5,8 szekundum. A nyolcmilliós amerikai alapár a mai árazási gyakorlathoz vonyítva kedvező, a sportváltozat 14 milliós árcetlije sem túlzó, itthon ebben a sávban az 1,2-es Opel Astra tanyázik.