Friss Hirek

Nehéz lesz ezután ráismerni a Google-re

A technológiai vállalatoknak már néhány hónap alatt is számos változtatást kellett végrehajtaniuk az EU-s digitális piacokról törvénynek (DMA) való megfelelés végett, a Google minapi bejelentéséből azonban kiderül, hogy a változtatások sorának még közel sincs vége – írja a TechCrunch.

A keresőóriás blogbejegyzésében jelezte, hogy az elmúlt évben számos változtatást hajtott végre a DMA-nek való megfelelés érdekében, amely több mint 20 módosítást foglal magába, például a dedikált egységek és formátumok bevezetését az összehasonlító oldalak kiemeléséhez a repülőjegyek, a szállodai opciók és a vásárlás tekintetében. A hwsw szerint a vállalat emellett csökkentette egyes kattintható térképeinek funkcionalitását is.

Mivel a március óta érvényben lévő DMA alapján a keresőcégnek tilos saját termékeit és szolgáltatásait előnyben részesíteni platformján, a Google próbálja kielégíteni az ár-összehasonlító oldalak, szállodák, légitársaságok és kiskereskedők felől érkező különböző igényeket, legújabb megoldásukat pedig már el is kezdték tesztelni.

Napjainkban, ha szállásokkal kapcsolatos keresést végzünk, a hagyományos találatokon felül egy térkép is előugrik, amelyen néhány gyakran keresett, kiemelt ajánlat is helyet kap. Németországban, Belgiumban és Észtországban azonban ehelyett sima kék linkeket jelenítenek meg a felhasználó6knak a többi keresés között.

Képernyőkép

A Google az elmúlt egy évben az Európai Bizottsággal és több iparági szereplővel közösen együtt dolgozott a probléma feloldásáért, például szállodákkal, légitársaságokkal és kiskereskedőkkel. A cég tájékoztatása szerint a megoldás nem tökéletes, ugyanis technológiai és fogyasztói szempontból is visszalépést jelent.

A cég kiemelte, hogy míg a közvetlen foglalásokhoz köthető oldalak 30 százalékos forgalomcsökkenésre panaszkodtak, addig az összehasonlító oldalak elérése nőtt. A vállalat jelezte, hogy ezen felül is több változtatást terveznek eszközölni a DMA-nek való megfelelés részeként: például „kibővített és azonos formátumú egységeket” vezetne be, ami praktikusan annyit jelent, hogy a felhasználók választhatnak majd a beszállítói és az összehasonlító oldalak között.

Kapcsolódó
Teljesen átalakul a közösségi média Európában: erre lehet számítani
A Facebook és az Európai Unió harca évek óta tart, azonban most úgy tűnik, sikerül keretek közé szorítani a közösségi médiaóriást, és a társait is.

The post Nehéz lesz ezután ráismerni a Google-re first appeared on 24.hu.


Exit mobile version