Teljes arculatváltást hirdetett meg a héten a brit luxusautó-márka, a Jaguar. A cég – mely már egyébként is szűkítette kínálatát – egyrészt új alapokra helyezte a gyártási stratégiáját azzal, hogy a hibrid illetve az elektromos autókra koncentrál a jövőben, másrészt vizuális megjelenését is megújította.
Az indiai Tata Motors tulajdonában lévő Jaguar Land Rover a héten két reklámot is közzétett: a videókon élénk színű ruhában lévő, különböző etnikumú és nemű modellek láthatóak ugyanilyen vibráló háttér előtt, autó és a vállalat hagyományos nagymacskás logója nélkül. A reakciók miatt azonban a Jaguar főnöke megvédeni kényszerült, hogy a vállalat eltávolodott a „hagyományos autóipari sztereotípiáktól”, miután az új reklám klipjét „aljas gyűlölet és intolerancia” özöne fogadta az interneten.
„Ha ugyanúgy játszunk, mint mindenki más, akkor egyszerűen el fogunk bukni. Tehát nem szabad úgy megjelennünk, mint egy autómárka” – mondta a Jaguar ügyvezető igazgatója, Rawdon Glover a Financial Timesnak a vállalat »copy nothing« (Ne másolj semmit!) címet kapó kampányáról.
Az új reklám és az új márkanév visszatetszést váltott ki az interneten, többek között az X-en, ahol a platform vezérigazgatója, Elon Musk a következőket reagálta: „Ti autókat árultok?”. Válaszul Glover azt mondta: „Igen. Szívesen meg is mutatnánk”, és meghívta Muskot a jövő hónapban Miamiba, ahol a vállalat a Miami Art Weeken egy nyilvános installációt mutat be a cég rebrandeléséről.
Copy nothing. #Jaguar pic.twitter.com/BfVhc3l09B
— Jaguar (@Jaguar) November 19, 2024
Glover az FT-nek elmondta, hogy bár a közösségi médiában több mint 160 millióan látták a kampányt, és a reakciók „nagyon pozitívak” voltak, csalódott a videóban szereplőkkel szembeni „aljas gyűlölet és intolerancia” miatt. „Ez egy olyan újragondolás, amely visszaadja a Jaguar lényegét, visszaadja azokat az értékeket, amelyek miatt egykor annyira szerették, de a mai közönség számára is relevánssá teszi” – tette hozzá Gerry McGovern, a Jaguar kreatív igazgatója.
Az Adweek reklámipari kiadvány megszólaltatta James Ramsdent, a londoni Coley Porter Bell tervezőiroda kreatív igazgatóját, aki szerint a márkaújítás egy új generációt megszólítani kívánó vállalkozás „radikális újjáalakulása”.
Csak kár, hogy elszakadt néhány ikonikus, nagy becsben tartott és gyönyörű ikontól, amelyek generációk óta a márka DNS-ét képezik. Ha szakítani akarsz a formával, akkor jobb, ha van egy pokolian jó autóválasztékod, tele innovációval és formanyelvvel, új vásárlói élménnyel, készen állva… ezt még várjuk, hogy lássuk
– idézi Ramsdent a Guardian.
The post Nem díjazták az internetezők a brit luxusautó-márka arculatváltását first appeared on 24.hu.