Friss Hirek

Parking Garage Rally Circuit teszt

Igazi “könnyen előkapom egy gyors játékra” élményt kínál a Parking Garage Rally Circuit az autós játékok kedvelőinek, ráadásul formabontó helyszínen és igencsak retro köntösben.

Az autós játékok szinte egyidősek a videojátékokkal. Persze tudjuk jól, hogy az első “hivatalos” nem négykerekűekről szólt, ráadásul a Pong egyből lopás is volt (bármilyen képtelenül hangzik is), de az egy másik történet. A lényeg hogy már az óriás pixelekben dús korszakban is rögtön előkerültek a verdák, sőt már az első analóg próbálkozásoknál is (például egy végtelenített gumiszalag háttér előtt mozgatva egy fix pálcára rögzített kocsit).

A 8 és 16 bites időszak ebben a műfajban is gyakorta feldolgozásra került már, végtelen számú Outrun, és hasonló klónt kaptunk már az utóbbi időben, ám a korai 3D-s alkotások eddig nem annyira voltak az indie fejlesztők célkeresztjében, talán épp mostanáig. A Parking Garage Rally Circuit ugyanis olyan, mintha egyenesen Sega Saturnról csöppent volna elénk – a megvalósítás a maga raszteres színátmeneteivel, gyér számú poligonjával, valamint ultra alacsony, pixelparádés felbontásával abszolút egy letűnt korszakot idéz.

A készítők azt a lehetetlen helyzetet dolgozták fel egyébiránt, hogy az egész játék egy parkolóházban játszódik, itt rallizgathatunk a leparkolt többi autó között, de azért néha kikalandozunk az épületen kívülre is a behavazott tetőre, vagy egy reptérre, esetleg a Rushmore-hegy sziklába vájt elnök portréi elé. Három nehézségi szint van (mindegyik egy külön verdával), melynek 8-8 pályája egy és ugyanaz, de egyre nehezedő körülmények közt.

A Parking Garage Rally Circuit gameplaye viszont roppant egyszerű: az irányokon kívül igazából csak egy drift gombra kell hogy koncentráljunk. Nem érdemes rátapadni, mert amikor felengedjük, begyorsul a járgányunk, így meg kell a megfelelő egyensúlyt, hogy tempósan tudjunk haladni. A kihívás nem egyszerű, de épp ez adja meg a játék szavatosságát (elsőre mindig azt mondjuk, hogy ezt lehetetlen az adott idők közül még csak bronzra is megcsinálni, aztán mégis összejön kis gyakorlással).

A játék a független csapatok körében népszerű Godot engine-re épül és szerencsére a fejlesztők nem álltak meg a Saturn “élethű” emulálásánál. összesen négyfajta grafikai profil közül választhatunk, amely közül a legjobb már egész pofásan néz ki a maga módján egy kézi PC, pl. egy Deck képernyőjén. Arról nem is beszélve, hogy így a pályák belátható része is jócskán nagyobb lesz, ergo talán így a játszhatóság is könnyebb.

Persze mindenki válassza ki kedvére a Parking Garage Rally Circuit külcsínét, az igazi retro huszárok biztosan maradnak az alapfelállásnál. Akárhogy is döntünk, a játék jó pár vidám órát tud varázsolni a szürke hétköznapokba – akad megnyitható Endurance mód, multi módozat (akár 250 ghosttal), őrült gameplay döntések, mint például a második körre lekapcsolt közvilágítás, no meg vidám skpa-punk muzsika körítésnek. Hazudnék, ha azt állítanám, hogy hónapokig más stuff után sem fogunk nyúlni, inkább rövid etapokra tud lekötni a játék, de akkor remekül.

Értékelés: 7/10
Fejlesztő, Kiadó: Walaber Entertainment LLC
Platform: PC


Exit mobile version