Egyedül ugrott fejest az appfejlesztés világába, mára tizenöt fős csapatot vezet. Kovács Máté súgógép-alkalmazása nemzetközi piacvezető lett, cége 2020 óta minden évben legalább 30 százalék körüli növekedést produkál, és úgy látja, idén már a bűvös, 1 milliárd forint fölötti árbevétel is meglesz. Itt azonban nem állna meg: új applikációval próbálná megismételni a diadalmenetet.
Kovács Máté alkalmazásfejlesztőként szerepelt 2022-es 30 sikeres magyar 30 alatt listánkon, ekkor már két éve dolgozva Teleprompter.com projektjén. Az app – amely lényegében a klasszikus súgógép koncepcióját ülteti át mobiltelefonos környezetbe – hamar nemzetközi sikerre tett szert.
Több komoly amerikai tévécsatorna is elkezdte használni, de érkeztek megkeresések a NASA és az Astrazeneca részéről is.
A Teleprompternek mára 300 ezer felhasználója van, leginkább az amerikai piacon. Növekedésüket segíti, hogy bő egy éve elstartolt a webes és az androidos alkalmazás is, így az appot már nem csak az Apple áruházban találják meg az érdeklődők. Most úgy látja, ha a letöltésben nem tudnak ötszörözni, akkor lehet, hogy árbevételben (tavaly a 880 millió forintot közelítette – a szerk.) is lassan elérik a buborék szélét – igaz, korábban több alkalommal hitte azt, hogy nincs tovább, mégis lett.
Itt jön képbe a diverzifikáció: a növekedés fenntartása érdekében Mátéék most egy régi-új koncepcióval, a mesterséges intelligencia által hajtott Chatist alkalmazással rukkoltak elő. De miről is van szó pontosan?

Ha senki sem fizet elő, akkor is megérte
A Chatist a telefonos alkalmazások ügyfélszolgálatát próbálja hatékonyabbá tenni. „A felhasználónak az a legfontosabb, milyen gyorsan oldódik meg a problémája. A legtöbb cégben mégis megpróbálják a lehető legnehezebbé tenni azt, hogy egy igazi emberrel beszélj. Emiatt mára sokan irtóznak a chatbotoktól” – fogalmaz Máté.
Tervük szerint az OpenAI-alapú mesterséges intelligencia-szoftverük a repetitív kérdéseket fogja megválaszolni. Ha a kérdés nem egyértelmű, akkor az MI egyből egy valódi munkatárshoz fogja irányítani a fogyasztót, hogy megoldják a specifikus problémát. A házon belülről érkező megoldás saját ügyfélszolgálatos elégedetlenségeikre is megoldást nyújt, értékesíteni elsősorban más, applikációval rendelkező cégeknek tervezik.
A telefonos appokat azért is hangsúlyozzák, mert Mátéék szerint ma nincs olyan ügyfélszolgálati megoldás, amely kifejezetten a mobilokra épülne – a legtöbb szolgáltatás webes. Ezt ellensúlyozná a Chatist: az alkalmazásba épített, gyorsabb és gördülékenyebb rendszer szerintük egyaránt vonzó lesz a cégeknek és a felhasználóknak.
„Viccelődtünk a többiekkel, még ha senki sem fizet elő, akkor is megérte, a mostani szolgáltatónknál 20 év jönne ki abból, amit beletettünk.”

Nagyjából 50 és 80 millió forint közötti összeg ment a projektre. „Amikor kiadunk egy új terméket, mindig azt vizionálom, hogy ez duplázni fogja a meglévő számokat. Ha ez mégsem jön össze, és mondjuk csak plusz tíz százalék jön, az is teljesen jó. De érdemes nagyra lőni” – vélekedik Máté.
Utolsó mondata mottónak tűnik. Már első levélváltásunkkor megakadt a szemem egy kijelentésén: reálisnak tartja, hogy tíz éven belül az ország legnagyobb techcégévé váljanak. Ezt beszélgetésünk során is többször megismétli, látszik, hogy nem a levegőbe beszél, hisz mondandójában. A kívülről túlzónak tűnő optimizmus mögött van tartalom is: egy alkalmazása már növekedett olyan tempóban, amire ő sem számított.
„Jelenleg a chatbotokból magas a kínálat, viszont ezek minősége és működési hatékonysága alacsony, így a mobilalkalmazásokba ágyazott ügyfélszolgálat terén egy sikeres üzleti modellel és megbízható technológiai színvonallal tud teret nyerni magának” – mondja a Chatistről Gaál Adrián IT-szakértő. Úgy látja, a projekt innovációját nem az MI használatában, hanem magában a technológiai megoldásban kell keresni: a közvetlenül a platformra épülő, natívan futó komponensek használata lehetővé teszi az erőforrások hatékonyabb kihasználását, ezáltal pedig a felhasználói élmény jelentős javítását.
Adrián szerint az MI-technológiák rohamos fejlődése miatt 10 éves távlatban beláthatatlan a szektor, így csak finomítva – például az egyik szóval kiegészítve – tudná elfogadni Máté következő évtizedre vonatkozó kijelentését.
„Vannak olyan technológiai területek, amik a forrásbőség esetén tovább fogják növelni előnyüket (infrastruktúra), vagy amik váratlanul nagyot nőhetnek (űrtechnológia). Ismereteim szerint jelenleg is zajlanak itthon űrkutatást támogató fejlesztések, amik siker esetén dollár milliárdos értékre ugorhatnak.”

Fülöp-szigetek, Bosznia, Brazília – ez a listája azoknak az országoknak, ahol él Teleprompter-munkatárs Magyarország mellett. Utóbbi azért is fontos, mert a legnagyobb piacuk az amerikai, így fontos, hogy az ügyfélszolgálatos kolléga időzónája megfeleljen ennek.
Máté versenyelőnyként látja a budapesti bázist: a New York-i konkurenciához képest jóval kevesebbért, több emberrel tudnak működni.
A következő évben a meglévő termékek fejlesztése az elsődleges cél, de napirenden van a portfólió bővítése is. Egyelőre nem látja szükségét külső befektetők bevonásának, a cég enélkül is stabilan tud növekedni, sőt: szerinte néhány év múlva a tízmilliárd forintos éves bevétel sem elrugaszkodott álom. „Számomra érthetetlen, ha valaki fiatalon nyugdíjba megy. Most adott a lehetőség, hogy világpiacon versenyezzünk és innováljunk – nincs okom arra, hogy ne csináljam.”
The post „Reális, hogy tíz éven belül mi leszünk a legnagyobb magyar techcég” – a fejlesztő, aki egymaga rakta le egy milliárdos app alapjait, most új projektbe kezd appeared first on Forbes.hu.