Személyi szabadság megsértése miatt nyomoznak egy XII. kerületi középiskola diákja ellen

Túszejtés nem történt, de személyi szabadság megsértése miatt folyamatban van nyomozás az egyik XII. kerületi középiskolában történtek ügyében – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság szóvivője sajtótájékoztatón Budapesten.

Csécsi Soma rendőr alezredes elmondta, hogy február 1-én az egyik diák megbeszélést kezdeményezett az osztályfőnökével az iskola tanári szobájában, de a beszélgetés végén percekig nem engedte távozni a pedagógust a helyiségből. A 19 éves fiatalt a helyszínről előállították és személyi szabadság megsértése bűntett megalapozott gyanúja miatt hallgatták ki.

A szóvivő szerint a diák úgy gondolta, hogy az osztályfőnök felvette a mobiltelefonjával a beszélgetésüket, és attól félt, hogy a felvételt „fel fogják használni ellene”. Kérte a tanárt, hogy mutassa meg neki a mobiltelefon tartalmát, és törölje a felvételt. A tanár erre nem volt hajlandó, ki akart menni a teremből, de a diák „ráfogott a kilincsre”. A kb. 15 percig tartó eset közben a diák más tanárt beengedett az irodába, ahol az iskola igazgatója és annak helyettese is jelen volt.

A diák a kihallgatáson azt mondta, a megbeszélést azért kezdeményezte a tanárral, hogy tisztázzon egy korábbi félreértést. Hónapokkal korábban ugyanis egy óraközi szünetben az egyik osztálytársa megkérdezte, mit tenne, ha lenne egy darab lőszere. Erre ő megnevezte az egyik osztálytársát, hogy őt lőné le. Arra a kérdésre pedig, hogy mit tenne, ha három lőszere lenne, két másik osztálytársat is megnevezte, illetve azt is mondta, belelőne a radiátorba, „hogy felrobbanjon az egész iskola” – mondta a szóvivő.

A tanúként kihallgatott diákok, a beszélgetés fültanúi azt mondták, nem keltette bennük „fenyegetettség érzetét” a társuk kijelentése.

A nyomozók a fiatalnál kutatást is tartottak, ahol lőfegyvert, lőszert nem találtak, de adathordozókat foglaltak le. Szakértők bevonásával vizsgálják, hogy más vagy súlyosabb bűncselekmény megvalósulhatott-e – mondta a szóvivő. (MTI)

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed