Megerősítették a Dreher történelmi gyára alatt húzódó, 13. századi eredetű mészkőbánya föld alatti járatait, így készülve fel az új üzemegységek építésére – olvasható a cég közleményében. A 100 milliárd forintos beruházás részeként októberben és novemberben 35 hatalmas erjesztő- és ászokolótartályt szállítottak le éjszakánként a Dunán a Csepeli Szabadkikötőből a kőbányai gyár területére.




6 fotó
A sörgyártás egyik legkritikusabb lépése a főzést követő erjesztés, amely alapvetően meghatározza a sör ízét, illatát és szénsavtartalmát. A beruházással a modern épületek és a 300 köbméteres tartályok mellett új technológiák is megjelennek, és egy energiaközpont is kiépül.
A Mesterterv nevű projektünk összetettségét jól érzékelteti, hogy 800 éves alagutakat kellett megerősítenünk ahhoz, hogy egy 500 tonnás daruval a helyére emelhessünk akkora tartályokat, amelyeket kész formájukban még szállítani sem lehetne a hazai utakon
– mondta Rácz András, Dreher Sörgyárak integrált ellátási lánc igazgatója.
Kőbánya alatt komplex alagút- és bányarendszer húzódik, ezek egy része napjainkban is látogatható. Forrásokból tudjuk, hogy a területen már a 13. században, IV. Béla idején zajlott bányászat, az évszázadok során pedig rengeteg járatot alakítottak ki a felszín alatt.
The post Több száz éves járatok húzódnak a híres magyar sörgyár alatt first appeared on National Geographic.