Egészen régre nyúlnak vissza a Changan gyökerei, az 1862-ben alapított kínai cég kezdetben hadiipari felszereléseket készített, majd 1959-ben erősen Jeep ihletésű katonai terepjárókkal lépett be az autóiparba. A legrégebbi kínai autógyártó jelentős szereplő hazájában, de immár Európában is azzá szeretne válni.
Ahogy azt megszokhattuk, ebben az esetben sem a Changan logót kell keresni, hanem az egyik almárkáét, amelyből négy is van nekik. Az első európai modelljük a Deepal S07 lehet, ami a változatosság kedvéért egy elektromos SUV. Az enyhén Lamborghini Urus külsejű S07-et Torinóban rajzolták, összességében jó kiállásúnak mondható a Deepal. A Changan, CATL és a Huawei együttműködéséből született autó 4,75 méter hosszú, az akku kapacitása 67-80 kWh között változik, ezzel 520-620 kilométer közötti a megtehető táv a kínai szabvány szerint. A teljesítmény minimuma 218 lóerő, a maximum pedig 258, ami ebben a két tonna körüli villany SUV mezőnyben enyhén szólva csak átlagos.
Lassan annyi kínai SUV lesz Európában, hogy már azoknak is dilemma lesz a választás, akik csak a távol-keleti ország termékeire áhítoznak. A kínai ár kilenc millió feletti, ami nem rossz, de főleg az új vámok és egyéb terhek miatt Európában garantáltan drágább lesz. A forgalmazás Németországban, Dániában, Norvégiában és Hollandiában indul még az idén, majd fokozatosan csatlakozik a többi ország is. Az új piac sok kínai gyártó fantáziáját megmozgatja, viszont annyira kezd telítődni a piac, hogy már nem csak az itteni, hanem a hazai konkurenciával is fel kell venni a harcot az idegen földrészen.