Masszív siker a T-Roc. Népszerűsége a Golféval vetekszik, és az Európa legkelendőbb SUV-ja címet is magáénak tudhatja, 2017-es bemutatkozása óta több, mint kétmillió példány fogyott belőle. Ezért az új generáció formáját úgy próbálták megrajzolni, hogy néhány jellegzetes vonal megmaradjon, ismerősnek tűnjön, de mégis gyökeresen új legyen. Jelentem: sikerült, és ez is hozzájárulhat ahhoz, hogy a címben feltett kérdésre igen legyen a válasz.
Azok a bizonyos jellegzetes vonalak az A-oszloptól a C-oszlopig gyönyörűen ívelt vonal, amit egyszerűen csak “hokiütőként” emlegetnek a tervezők, a másik pedig a hátsó sárvédő domborítás, ami sportos karaktert csempészett a formatervbe. Mindkettőt megtartották, utóbbi pedig még jobban mutat szerintem az új generáción, hiszen eleve sportosabb az egész megjelenése, főleg R-Line felszereltséggel. A picit haragos arc a hatalmas hűtőmaszkkal, “összehúzott” szemekkel telitalálat. Ehhez jön még a világító emblémáé és a fényhidak elöl-hátul, amikkel napjaink divatjának teljes mértékben megfelel a T-Roc.
Egy generációváltás általában méretnövekedést is jelent, nincs ez másképp a kompakt SUV-ok között induló T-Roc esetében sem. A tengelytávolság 9,8 centivel nőtt 2,63 méterre, míg a kasztni hossza 12,2 centit nyúlt meg, így most már 4,37 méter hosszú. Széltében 1,83 méteren terpeszkedik, magassága pedig 1,57 méter. Javult a légellenállási együttható is 10 százalékkal, szóval most 0,29 az érték.
Bent érezhetően jobb az anyagminőség, egy picit a fantázia is több a formákban, de azért nem tagadhatja le, hogy Németországban tervezték a Portugáliában gyártott SUV-ot. A műszerfal tetejének burkolata a legérdekesebb megoldás, hiszen újrahasznosított anyagból készült. A menetpróbán az R-Line modellt próbáltam, ennek sportos ülései nagyon kényelmesek, sportkormányára pedig simán azt mondom, hogy tökéletes. Ezt talán csak a Style felszereltség tudja felülmúlni a masszázsos ülésekkel. Szerencsére a vezető előtti digitális műszeregységnagyra nőtt, grafikája szép, leolvashatósága jó. A nagyméretű központi érintőképernyőről ugyanez elmondható, az infotainment rendszer már ismerős lehet a többi Volkswagenből. a logikája egyszerű, de menet közben túlzottan sok figyelmet igényel, ha ott akar valamit állítani a sofőr, ám ez jelenleg sok más autóról elmondható, tehát a trenddel van a baj, nem magával az autóval. Hátul is nagyobb lett a lábtér, átlagos termetű felnőttek is kényelmesen érezhetik magukat, a csomagtér pedig 30 literrel gyarapodott, már alapból 475 literes és 1350 literesre bővíthető.
Érdekes, hogy a sebességváltó bajuszkapcsolóként él tovább a kormány mögött, egyértelműen az ID modellektől kölcsönzött alkatrészként, de mégis megmaradt az indítógomb. Apropó sebváltó: a jelenlegi motorpalettán csak automatikus egységek találhatók, mindegyik 7 fokozatú DSG. Szerencsére a VW nem bohóckodik háromhengeres motorokkal ebben a kategóriában, így a kezdeti motorpaletta mindegyik darabja négyhengeres, lágy hibrid. Az 1.5 eTSI 115, vagy 150 lóerővel és fronthajtással vihető, a 2.0 eTSI, viszont összkerékhajtással és 204 lóerővel. 2026 második felében 1,5 literes, full hibrid hajtásláncok is érkeznek majd 136, illetve 170 lóerős rendszerteljesítménnyel, illetve zászlóshajóként a sportváltozat, sima R jelöléssel.
A menetpróbán tapasztaltak alapján a 150 lovas motor illik talán a legjobban a T-Rochoz. Ez már minden élethelyzetben kellő erő, ugyanúgy jó vele autópáylázni, mint országúton, vagy épp hegyi szerpentinen kanyarogni. Itthon persze nem a 20 colos felni lesz az ideális, de a futómű hangolásánál sikerült megtalálni azt az arany középutat, amitől nem túl lágy, de nem is túl eszes a rugózás. Így a magas építésmód ellenére nincs nagy oldaldőlés, pontos és megfelelő visszajelzéseket ad a kormányszerkezet, nincs túlszervózva, nem túl döglött. Magyarán: igazán kellemes a közlekedés vele.
Biztonsági és kényelmi segédekből mindent felvonultat, ami ma elvárható, sőt a magasabb kategóriákból leszivárgó Travel Assist még simulékonyabbá teszi a sávváltó segéd használatát és felszereltségtől függően még matrix LED fényszórókat is kaphat. Persze nem a 12 688 000 forintos alapverzió. Természetesen már ennek is elég hosszú a felszereltségi listája, de ha még többextrát szeretne a vásárló, akkor a 13,95 millió forintos Style-ra kell befizetnie, aki pedig a sportosságot kedveli az R-Line 15,36 millió forintos alapárával kell megbékéljen.














