A HUN-REN megújulásával kapcsolatos kommunikációs feladatok keretében egy sajtólista is készült, amelyen Várkonyi cége az újságírókat „pozitív és negatív hozzáállás szerint is” kategorizálta.
Mi történt? A HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat vezetése a HUN-REN megújulásával kapcsolatos kommunikációs feladatokkal bízta meg Mészáros Lőrinc feleségének, Várkonyi Andreának cégét. A Whitedog Media Kft. nettó 5 millió forintért vállalta a megbízást kéthónapos időtartamra. A feladat részét képezte egy sajtólista készítése, amelyen Várkonyi cége az újságírókat „pozitív és negatív hozzáállás szerint is” kategorizálta – erről az Átlátszó közölt cikket.
Mit mond a HUN-REN? „A pozitív és negatív attitűddel azt jelöljük, hogy melyik médiumok esetében sikerült célba juttatni az üzeneteket és melyik médiumok esetében van további teendő” – válaszolta az Átlátszónak a HUN-REN Központ, amikor arról kérdeztük, mi szükség van így listázni a médiamunkásokat.
Kontextus. Várkonyi cége nettó 5,1 millió forintért vállalta a feladatot, melynek keretében többek között sajtóelemzést, kommunikációs stratégiát, sajtóanyagok elkészítését, kríziskommunikációs rendelkezésre állást, projektmenedzsmentet és kockázatfeltárást is végzett. A szerződést határozott időre, két hónapra kötötték, a 2025. február eleje és a 2025. április 1. közötti időszakra. Az Átlátszó által kikért szerződésből látszik többek között, hogy a Whitedog azt is vállalta: sajtólistát állít össze, ennek keretein belül pedig
„tudományos, oktatási, belföldi, gazdasági, oknyomozói érintettségű médiamunkások„ listáját készítik el, méghozzá „pozitív és negatív hozzáállás szerint is kategorizálva”,
99 ezer forintért.
The post Várkonyi Andrea cége így kategorizálta az újságírókat appeared first on Forbes.hu.

