A Fogyasztóvédelmi Hatóság korábbi vizsgálatai során megállapította, hogy a reptéri késések kétharmadáért a légitársaságok a felelősek. Most a 2024. június 21 és július 1 közötti időszakot vizsgálják 12 hatósági eljárás keretében.
Mi történt? A jobbikos Balassa Péter kérdésére válaszolt Fónagy János nemzetgazdasági miniszterhelyettes a budapesti repülőtéren június végén fennálló állapotokról.
Ki a felelős? Balassa arra volt kíváncsi, hogy a reptéri káoszért kit lehet felelőssé tenni. Fónagy válaszában kitért arra, hogy a turisztikai csúcsszezonban az európai légtér nagyon zsúfolt és emellett az orosz-ukrán háború is tovább bonyolítja a légi forgalmat, ami Magyarországot közvetlenül is érinti.
Mit tesz a kormány? Fónagy válasza jelezte, hogy a Fogyasztóvédelmi Hatóság eddigi vizsgálatai alapján elmondható, hogy az esetek kétharmadában a légitársaságok tehetők felelőssé a késések miatt. A június 21-július 1 közötti időszakban történ fennakadások miatt még nyomoz a Hatóság, összesen 12 eljárásban vizsgálják a késések körülményeit.
The post 12 hatósági eljárás indult a június végi reptéri késések miatt appeared first on Forbes.hu.