Friss Hirek

1980 óta nem volt ilyen gyenge november az angol autóiparban

1905 óta készülnek járművek Lutonban, a Vauxhall gyárban: ennek vet véget most a Stellantis a csökkenő kereslet és a növekvő költségek miatt

30 százalékponttal esett vissza az igény egy évvel ezelőtthöz képest az Egyesült Királyságban gyártott autókra a Bloomberg információi szerint, az adatok a Society of Motor Manufacturers and Traders szervezettől származnak. Mindez azt eredményezte, hogy összesen 64 200 járművet gyártottak a szigetországban, ami szinte példátlanul alacsony, 44 éves negatív rekord. A szomorú adatsort tetézi, hogy a szervezet adatai szerint egyetlen gyártó sem tudott növekedést elérni a tavalyi számokhoz képest, ami tovább rontja az összképet. Hozzá kell azonban tenni, hogy ez nem kizárólag az idei év termése.  Lényegében a brexit óta zuhanórepülésben közelít a csődhöz a brit autógyártás, hiszen az olcsó munkaerő hazaköltözött, az európai exportra pedig szigorúbb szabályok vonatkoznak.

A Bloomberg adatsorán jól látszik, hogy évek óta tart a csökkenés: minden hónapban az elmúlt 12 hónap összesített számait láthatjátok (forrás: Bloomberg)

Ha az elmúlt egy évet nézzük, akkor 734 600 autó készült a szigetországban, ami 13 százalékos visszaesés az előző egy évhez képest. Ez már közel sem annyira katasztrofális csökkenés, de még mindig nagyon komoly visszaesést jelent. Jövőre azonban még rosszabb számok várhatók, hiszen a Stellatis bezárja a 120 éve folyamatosan üzemelő Vauxhall gyárat Lutonban. A járványhelyzet előtt 1,23 millió autót gyártottak a britek a 2019-es évben, ahhoz képest jó eséllyel a felét sem fogják produkálni 2025-ben a szakértői előrejelzések szerint.

Fontos megjegyezni, hogy az MG, mint angol márkanév továbbra is kimagasló eladásokat ér el a szigetországban és egész Európában, ám ez a gyártási számokat nem segíti, hiszen ezek az autók már hosszú évek óta Kínában készülnek


Exit mobile version