Friss Hirek

A 33 éve piacvezető Porsche Hungaria új stratégiai irányokkal erősít

Wachtler Tamás egy éve vezeti a Porsche Hungariát. A Forbesnak adott interjújában részletesen bemutatta az elért eredményeket, az új stratégiákat és a terveket. A 33 éves múltra visszatekintő autóimportőr hat autómárkával, továbbá a használtautó üzletágért felelős Das Weltauto és a MOON töltési megoldásokat képviselő márkával van jelen Magyarországon, és nemcsak megőrizni akarja a piacvezető pozícióját, hanem új fejlesztésekkel kívánja tovább erősíteni.

A Porsche Hungaria gazdasági súlya Magyarországon

Wachtler Tamás kiemelte: a Porsche Hungaria jelentős részét adja a bruttó hazai összterméknek. „A magyar GDP körülbelül 0,7 százaléka tőlünk származik, ami egyértelműen számottevő, de ha hozzávesszük az Audi Hungária győri gyárát és a többi tevékenységet, akkor az arány meghaladhatja az 5,5 százalékot is” – hangsúlyozta. A cég egyedi infrastruktúrával is bír: a budaörsi alkatrészelosztó központ például Magyarország mellett a környező országokat is ellátja – gyorsabban, mint a más kontinensekről szállító vállalatok.

E-mobilitás, digitális átalakulás – új szervezeti felépítés mellett

Az elektromos autózás és a kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése a cég egyik prioritása. „Budaörsön, a MOONCITY bemutatótermünkben töltési technológiákat és berendezéseket tudunk szakszerűen bemutatni, 2025 elején pedig egy új elektromos autó központot is nyitunk a helyszínen, ahol az új modelleket is ki lehet majd próbálni – jelentette be Wachtler Tamás. A tervek között szerepel az ügyfélkapcsolati folyamatok digitalizálása és AI-megoldások bevezetése is. „Célunk, hogy a Porsche Hungaria referencia maradjon, mind a digitalizáció, mind pedig az ügyfélélmény kapcsán.” Ennek érdekében felülvizsgálták a szervezeti struktúrát, és jelentős változtatásokról döntöttek. Létrejött a hálózatfejlesztési igazgatóság, ami a kereskedői hálózat optimalizálásáért felel, és életre hívták a Porsche Akadémiát, ahol a munkatársak képzése az ügyfélélmény magas színvonalának fenntartását szolgálja.

Kimagasló eredmények, ambiciózus célok

A Porsche Hungaria 2024-ben rekordméretű növekedést ért el. „A tavalyi évhez képest több mint 70 százalékkal magasabb az új autókra leadott megrendeléseink száma” – árulta el Wachtler Tamás. Ez az eredmény különösen a Škoda és a CUPRA márkáknál érzékelhető, miközben az Audi esetében új célokat tűztek ki: a következő három évben megduplázzák az eladásokat, hogy ismét a prémium szegmens vezető márkájává tegyék Magyarországon. A Volkswagen Csoport jövőjével kapcsolatban az ügyvezető megjegyezte: az európai és globális piacra vonatkozóan részletes akciótervet dolgoztak ki, hogy erősítsék a világ második legnagyobb autógyártójának pozícióját. A stratégia már látható a termékkínálaton: számos új modellt vezettek be és jövőre szintén sok újdonság várható. „A Volkswagen egy élő, dinamikus márka, tele innovációkkal. Ezt a lendületet meg akarjuk tartani. Természetesen új versenytársakkal is szembe kell néznünk, de ez motiváció arra, hogy még jobbak legyünk.”

Fókuszban a minőség és az ügyfélélmény 

Wachtler Tamás hangsúlyozta, hogy a minőség és az ügyfél-elégedettség továbbra is a Porsche Hungaria legfontosabb értékei közé tartozik. „A legjobbak szeretnénk lenni mind a minőség, mind az ár-érték arány tekintetében.” A Porsche Hungaria jövőjét a minőség, a digitalizáció és az elektromobilitás jegyében képzeli el, miközben a cég alkalmazkodik a piaci változásokhoz. „Az örökség, amit kaptunk kiváló és minden adott hozzá, hogy tovább építsük ezt a sikertörténetet.”

The post A 33 éve piacvezető Porsche Hungaria új stratégiai irányokkal erősít appeared first on Forbes.hu.


Exit mobile version