Friss Hirek

A Kifli.hu anyacége is felkapta a fejét arra, ahogy Julcsi újrahasznosít. Így lett belőle üzlet

A régió meghatározó e-kereskedelmi cége megegyezett a magyar Secontaste csapatával. Így mennek tovább.

Az élelmiszeripari termékek gyártása során keletkező melléktermékek felhasználása logikusan hangzik, Amerikában már egész iparág épül rá, itthon azonban még gyerekcipőben jár a kezdeményezés. Erre a piaci résre csapott le Dalmadi Júlia, amikor megalapította saját upcycling vállalkozását, amiről a Forbes.hu is írt már korábban. Nemrég újabb szakaszba ért a történet, immár nemzetközi partnerrel.

„Nagyon fontos küldetésünk, hogy eloszlassuk azt a tévképzetet, hogy a melléktermék a kukából mentett, vagy éppen lejáró szavatosságú alapanyag. Azt tudtuk, hogy muszáj valamilyen saját termékkel is alátámasztani, így indult el a Secontaste néven futó granola- és kréker kínálatunk, amit a sörfőzés melléktermékeként keletkező sörtörköly felhasználásával állítunk elő.” Ebből már az is jól létszik, mi a különbség a sima újrahasznosítás és a upcycling között, utóbbi bizonyos értéknövekedéstis jelez, azaz egy adott – hulladékként kezelendő – anyagból valami olyat alkotnak, amely értéktöbblettel bír.

Julcsi cégébe nagyjából két évvel ezelőtt stratégiai partnerként beszállt az egykori Bónusz Brigád-alapító Kaprinay Zoltán és Schuck Csaba, az Ipsilon Group tulajdonosai. Tavaly tavasszal leültek átbeszélni a vállalkozásban rejlő lehetőségeket, és azt, hogy kit érdemes megcélozni a terjeszkedéssel. A választás a Kifli.hu-t üzemeltető cseh Rohlik csoportra esett.

„A Rohlik egy agilis scale-up, ahol nem az árverseny a fő fókusz. Tudtuk, hogy ha velük validálunk a régióban és értéket teremtünk, akkor jöhet az iterálás és további piacok” – magyarázza Julcsi. A Rohlik.cz a cseheknél nem csak Prága és a nagyobb városok vonzáskörzetében működik, mint itthon a Kifli.hu, hanem az egész országra kiterjed a szolgáltatás, így kiváló terep a tesztelésre.

Felvették a kapcsolatot Tomáš Čupr-ral, a cég alapítójával, és nyáron már a személyes találkozóra is sor került a csoport akkori kereskedelmi igazgatójával. Az egyik legfontosabb érv az upcycling piaci megvalósíthatósága mellett, hogy  ESG előírások miatt a vállalatoknak nem csak a saját tevékenységeiknél, hanem a teljes beszállítói lánc felépítése során törekedniük kell arra, hogy azok is fenntartható szempontokat figyelembe véve, a pazarlást csökkentve működjenek. Az upcycling erre egy, számokkal is alátámasztható megoldást ad, hiszen a termelés során keletkező melléktermék nem a kukában, vagy jobb esetben állati takarmányként végzi, hanem új, magasabb értékű életet kezd. A módszer ráadásul mindkét oldal számára tartogat gazdasági hasznot is, mert az előállítás során keletkezett melléktermék értékesíthető, a felvásárló pedig kedvezőbben jut többnyire kimagasló tápértékekkel rendelkező alapanyaghoz.

A Rohliknak is kapóra jött a tizedik születésnapja kapcsán az, hogy újdonsággal állhatnak elő, így végül elindulhatott az Upcycled kategória, közel 50 termékkel. Nagy részük cseh beszállító, de a Secontaste termékek és két másik magyar márka is érkezett a kínálatba – mindkettő Julcsin, azaz a TransFoodMission Kft.-én keresztül. Az upcyclingról való kommunikáció, a termékek kiválasztása és a beszállítói audit is az ő dolga volt. „Volt egy minimum termékelvárás, ezt közel háromszorosan túl tudtuk szárnyalni. Volt, hogy utólag jelentkezett nálam, vagy a Rohlik  beszerzőknél, olyan beszállító, aki kimaradt az auditból, de volt már valamilyen upcycling megoldása.”

Hamarosan a magyar Kifli.hu-val és a Rohlik további piacain is elindul az együttműködés, és párhuzamosan több másik országban is tárgyalnak kereskedelmi szereplőkkel. 

The post A Kifli.hu anyacége is felkapta a fejét arra, ahogy Julcsi újrahasznosít. Így lett belőle üzlet appeared first on Forbes.hu.


Exit mobile version