Friss Hirek

A luxus ereje – DS 7 E-Tense 360 teszt

Végleg elhagyták a Crossback feliratot a DS 7 nevéből, ami logikus lépés, hiszen nem kel magyarázni, hogy egy szabadidő-autóról van szó.

Hirdetés

Elöl a fényszórókat leegyszerűsítették, a forgókristályos megoldást száműzték, ellenben a nappali menetfények sokkal hangsúlyosabb kialakítást kaptak, egyedibb karakterisztikát adva az autónak. Na, nem mintha a hűtőmaszk nem látná el ezt a feladatot, amely még nőtt is egy keveset a ráncfelvarrással, a rombusz mintázatú területet pedig a DS logó teszi teljessé. A márkajelzés alatt egy kamerát is elbújtattak, ami némiképp rombolja az összképet, de a szépség oltárán nem bűn áldozni a biztonságért cserébe.


Az utastér a külsővel ellentétben nem esett át gyökeres változásokon. Elsőbálozóként nagyon szokni kell a kezelőszervek elhelyezését, de aki ült már DS-ben, otthonosan fog mozogni. Az indítógomb például a műszerfal közepén, az érintőképernyő felett található, ám ez a hajtáslánc életre keltésével együtt egy analóg órát is elénk varázsol. Az első ajtópaneleken kár bármiféle kapcsolót keresni, a kilincset leszámítva csak a kellemes tapintású Nappa bőr található rajta egy tárolórekesz kíséretében. Az ablakok a kardánalagútról vezérelhetőek, szerencsére itt azért jókora gombokkal oldották ezt meg, így könnyű hozzászokni.

Hirdetés

Az esztétikus borítás alatt a DS 7 orrában az 1,6 literes benzinmotorra épülő hibrid rendszer lapul. A benzines egység 200 lóerős teljesítményre, és 300 newtonméteres forgatónyomatékra képes. A legerősebb kivitelben ezt egészíti ki két villanymotor (egy elöl, egy hátul) 360 lóerőre, és 520 newtonméterre. A beszédesen E-Tense 360 névre keresztelt modell így 5,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a végsebessége pedig 235 km/óra. Ám ennél egy fokkal fontosabb, hogy az immár 14,2 kilowattórás akkumulátor a márka állítása szerint 62 kilométerre elegendő villanyos hatótávot raktároz magába a WLTP ciklus szerint. Ez a gyakorlatban nagyjából 50 kilométert jelent, szóval a napi ingázás simán megoldható a benzinmotor használata nélkül felhasználása nélkül. 100 kilométerre vetítve a fogyasztás az akkumulátor rendeltetésszerű használatával 1-2 liter körül mozog, viszont sima hibrid üzemmódban a 8 litert is simán benyeli. Az akkumulátor feltöltéséhez pedig 5 óra kell konnektorról, de utcai töltőn 7 kilowattal, két óra alatt is teleszívja magát.

Ha szeretnéd megtapasztalni, hogy a francia autók vajon tényleg annyira kényelmesek-e mint, ahogy a városi legenda tartja, akkor jó helyen kopogtatsz. Lágy rugózású futómű, egy kis holtjáték a kormánykeréken és végtelen nyugalom. Körülbelül így lehet röviden összefoglalni a DS 7-est, amibe csak a 21 colos felnik és az irtó peres gumik rondítanak bele. Ám most 360 lóerőt kapunk, de ettől sem lesz vérmes sportautó a luxus-SUV, viszont szépen megugrik, ha szükséges. Ugyanakkor sokkal fontosabb, hogy autópályatempónál is képes kizárólag a villanymotor hajtani, hogy zöld rendszámot kap, és fejlett vezetőtámogató rendszereivel csúcsbiztonságot nyújt. Például az éjszaka aktív infravörös kamera rendkívül hasznos A hajnali órákban az Alföldön gyakoriak az út mellett legelésző őzek, ezeket pedig maximális pontossággal észleli az autó – a gyári adatok szerint a kamerától számítva minimum 50 centire, maximum 100 méterre. Amint kiszúrja a vadat a rendszer, rögtön feldobja a műszeregységre az élőképet, és színes téglalappal jelöli a mozgó entitást. Külön plusz pont, hogy ez a városi környezetben is jól jöhet, hiszen a gyalogosokkal és a kerékpárosokkal is ugyanígy jár el.

Hirdetés

A leglényegesebb kérdés viszont, mint mindig: mennyibe fáj mindez? A legerősebb hajtáslánccal és az Opéra felszereltségi szinttel 26 490 000 forintról indul, de a tesztautó rendesen felextrázva, többek között 360 fokos kamerarendszerrel és prémium hifivel együtt már 28 380 000 forintért vihető.















Exit mobile version