Friss Hirek

A MediaMarkt nagy dobása: ekkor indul és ezt kell tudni róla

Életjelet adott a magyar MediaMarkt új szolgáltatása, jóllehet még várat magára a bevezetése. Továbbra is stagnál a hazai piac.

Az elektronikai kiskereskedő tavaly év elején hintette el, hogy mihelyt átköltözteti központi raktárát a Waberer’s új, ecseri logisztikai központjába, tér nyílik a webáruház megújulására, azon belül pedig a piactér-szolgáltatás (marketplace) elindítására is.

A költözés tavaly nyár végén megtörtént. Év elején az online felület is megújult, jövőre a mobilalkalmazás is nagyobbat frissül, és már a marketplace is a csőben, vagyis hamarosan külsős műszaki partnerek is kereskedhetnek a MediaMarkt felületén. Akár már jövőre, de inkább két év múlva.

„A MediaMarkt Marketplace hazai bevezetése optimista becslések szerint akár már 2026-ban megvalósulhat, azonban a realista forgatókönyv alapján inkább a 2027-es naptári évben várható az indulás”

– írta a cég a Forbes.hu megkeresésére.

Több ebből

Nagyot ment tavaly a Zalando, nettó árnyeresége megháromszorozódott
Temu-versenytársat indít Európában az Amazon

Így teljesítenek a piacterek

A lánc Európa-szerte a piactér-szolgáltatással növeli online elérhető kínálatát, így szeretné forgalmának minél nagyobb hányadát online generálni. A modell például már Ausztriában, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és Hollandiában is elérhető tőlük.

Újabban Belgiumban indult el a MediaMarkt Marketplace, írta meg a RetailDetail. Itt kezdetben ötven partner mintegy ötvenezer olyan terméket fog értékesíteni a platformon, ami nem kapható az áruházlánc belga üzleteiben – elektronikai, fitnesz és e-mobilitási kategóriákban egyaránt. A marketplace-partnerek alapos rostán esnek át, magas minőségi követelményeknek kell megfelelniük.

A MediaMarkt és Saturn láncok anyacége, a német Ceconomy legutóbbi eredményei szerint a marketplace-üzletág szárnyal.

Miért fontos mindez?

A PwC Magyarország vezetésével készített riport, a Digitális Kereskedelmi Körkép februári kiadása szerint a magyar e-kereskedelemben is hosszú távú trend lesz a marketplace-modell erősödése.

Ennek oka, hogy itthon külföldi kereskedők, piacterek dominálják a piacot, és egyre kiélezettebb lesz a verseny – írja a riport. Nemcsak új piacterek fognak elindulni (mint akár a német hátterű MediaMarkt), de közben a hazai e-kereskedők, akik eddig csak közvetlen értékesítésben (direct-to-consumer modellben) gondolkodtak, egyre gyakrabban fognak marketplace-ekre is felregisztrálni az új piacok és országnyitások reményében.

Ez történik a magyar piacon

A Media Markt Magyarország Kft. az eltérő üzleti év miatt múlt hónapban adta le éves beszámolóját.

A Media Markt Magyarország Kft. értékesítésének nettó árbevétele (milliárd forintban). Forrás és ábra: Opten

Korábban

A magyar MediaMarkt mostanság a felújított készülékes piaccal próbálkozik. Ősszel indult el a Refresh kategória, ennek hátteréről Szilágyi Gábor ügyvezető igazgató tavaly beszélt hosszabban a Forbes.hu-nak.

Februárban a Bloombergen röppent fel újra a pletyka, hogy Kína legnagyobb kiskereskedője, a JD.com még mindig érdeklődik a Ceconomy iránt, és elvileg elkezdte megkörnyékezni a cég nagyrészvényeseit is. Hogy miért? A kínai gazdaság bukdácsol, szóval nem csoda, hogy a helyi e-kereskedelmi óriás európai felvásárlások után kacsingat, vagy hogy a logisztikáját hagyományos üzletekkel bővítené.

A borítóképen a MediaMarkt hódmezővásárhelyi áruháza.

The post A MediaMarkt nagy dobása: ekkor indul és ezt kell tudni róla appeared first on Forbes.hu.

Loading RSS Feed

Loading RSS Feed
Exit mobile version