December elején mutatkozott be Dél-Koreában a Palisade második generációja, amely minden piacot figyelembe véve jelenleg a Hyundai abszolút csúcsmodellje. Akkor csupán a külsejét mutatták meg, illetve néhány fotót az utastérről, de a technikai specifikációk nagy részét nem kötötték a nyilvánosság orrára. Egészen eddig.
Az első generációhoz képes elvesztett két dugattyút a Palisade, ugyanis az új nemzedék már nem kapható V6-os motorral, csak és kizárólag négyhengeressel lehet majd megvásárolni. A turbófeltöltős 2,5 literes motor 277 lóerőre és 422 newtonméterre képes. A benzines erőforrás hibridként is rendelhető: így már 330 lóerő áll rendelkezésre, ám ami ennél talán fontosabb, hogy a Hyundai állítása szerint a villanyosított hajtáslánccal az 1000 kilométeres hatótáv is könnyen kisajtolható a SUV-ból.
Ahogyan azt korábban is írtuk, a Palisade európai forgalmazására az esély szinte egyelő a nullával. Az első generációt is csak Dél-Koreában és Amerikában értékesítették. Egyelőre előbbi országban ismertette a márka az árakat. Eszerint a belépő szintű modell átszámítva 12 millió forintról indul, de a csúcsmodellért sem kérnek 17 millió forintnál többet. Viszonyításképpen Magyarországon ebben az ársávban a Tucsont értékesíti a Hyundai.