Friss Hirek

Bemutatkozott a Kia új csúcsmodellje, íme a Telluride!


A Telluride csak Európában cseng ismeretlenül, hiszen az első generációt még 2019-ben mutatták be. A Kia legnagyobb, belső égésű motorral ellátott SUV-ja egyébként a Hyundai Palisade ikertestvérének tekinthető. Emiatt a sziluett rendkívül hasonló, de a stílusjegyek markánsan elkülönítik egymástól a két típust. A Telluride a márka Opposites United (“egyesített ellentétek”) formanyelve alapján készült, amelynek köszönhetően európai szemmel is felfedezhetőek rajta ismerős vonások. Az előző nemzedékhez képest jelentősen megnyújtották, hiszen az előd kerek 5 méteres hosszára 5,8 centimétert “rálicitáltak”, vagyis így már az EV9-nél is nagyobb a Telluride.


Az utastérben szintén ismerős elemek köszönnek vissza. A műszerfalon egy üveglap alá rendezve, két 12,3 colos képernyő található, míg a kettő között a klímapanel vezérlője, csakúgy, mint például az EV3-ban. A “befogadóképessége” viszont nagyobb, hiszen akár hét személy is elfér benne egyszerre, illetve az anyaghasználat is a prémiumabb felé tendál.



Mivel a hivatalos leleplezés az LA Auto Show-n esedékes november végén, így a Kia nem árulta el, pontosan milyen hajtásláncokat kap a Telluride. Viszonyításképpen az előző generáció orrában 291 lóerős V6-os benzinmotor volt. Egyes pletykák szerint a 6 henger marad, a teljesítménye viszont 287 lóerőre redukálódik, 352 newtonméteres nyomatékkal. Emellett a jelentések szerint egy négyhengeres benzinmotorra épülő PHEV is a kínálat részét képzi majd. Tisztán elektromos kivitel biztosan nem lesz belőle, hiszen aki ebben a méretosztályban villany-Kiát szeretne, annak az EV9 már több éve a rendelkezésére áll. Az elektromos modellel ellentétben a Telluride biztosan nem lesz kapható hazánkban, kifejezetten az amerikai piacot célozzák vele.





Exit mobile version