Friss Hirek

Celeblista 2024: Úristen, mit csinált a Valmar, hogy negyedikek lettek?

Írtak egy jól énekelhető refrént, és ez még jó sok telt házas koncertre elég is lesz, vagy épp egy-egy székre a Megasztárban és az X-Faktorban. Marics Peti és Valkusz Milán, avagy a Valmar negyedik lett a 2024-es celeblistán. Hogyan?

>> A LISTA ONLINE VERZIÓJA IDE KATTINTVA ÉRHETŐ EL. Írta és szerkesztette: Vaszkó Iván. Számolta: Golovics Milán.

A Valmar 2018-ban alakult, Szikora Robival közös gigaslágerük, az Úristen 2022-ben jelent meg. A YouTube-on már 46 millió lejátszásnál tart a dal, és a Spotifyon is 10 millió felett, de a streamingen túl is nagyot megy a duó, a Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége szerint 2023-ban a tizenegyedik legtöbbet játszott hazai előadó a Valmar volt a rádiókban.

Marics Peti és Valkusz Milán az Úristent követő két év alatt nemcsak a pop-, de a celebbiznisz tetejéig repültek úgy, hogy tavaly még csak a tizenharmadik helyen debütáltak A legértékesebb magyar celebek listáján.

Idén tizenegyedik alkalommal készült el a celeblista, a Valmar pedig már a negyedik, és csak Majka (3.), Sebestyén Balázs (2.), és persze Azahriah (1.) előzi őket. Mégis hogyan?

A piaci szereplőket (médiát, vállalatokat, reklámügynökségeket) képviselő szakmai zsűrink 10-ből 10 pontot adott a láthatóságukra, és 8-at a pénzteremtő képességükre, így (Azahriah-val együtt)

Sebestyén Balázzsal, Majkával, Ördög Nórával és Istenes Bencével egy szinten kezelik őket, hiába lettek csupán pár éve ismertek szélesebb körben.

Az elmúlt egy évben már a negyedik legtöbbet emlegetett celebek voltak az interneten 43 011 említéssel, mutatta ki a SentiOne. Az online médiafigyelő platform az énmárkájuk egészségét, a róluk szóló tartalmak pozitív arányát (Brand Health Index) is magasra mérte, 89 százalékra.

A celeblista hat kategóriájából a Valmar kettőben is az élmezőnybe került. Az online jelenlétük különösen erős.

Influenszerkedő celebzenészek

Amellett, hogy a Valmar szinte ezzel az egyetlen slágerrel bebiztosította telt házait a következő jó pár nyári szezonra – itthon jól énekelhető gigaslágerekkel lehet leginkább jegyeket eladni –, a két celebzenész brutálisan jó minőségű profiljait, aktív, lelkes követőtáborát is ügyesen monetizálják, Ráadásul a zsűripontok alapján a hirdetők is bőven látnak bennük potenciált, legyen az piaci (Coca-Cola) vagy állami szereplő (Magyar Bormarketing Ügynökség).

Forintban

A legértékesebb magyar celebeket nem árbevétel vagy becsült vagyon, hanem üzleti és márkaérték alapján rangsoroljuk. Viszont az adott celeb pénzteremtő képessége pontozásunk egyik fő kategóriája volt.

Marics Peti és Valkusz Milán közös cége, a VMP Zenei Produkció Kft. az Elektronikus Beszámoló Portál adatai szerint 2022-ben még 64 millió forint árbevételt hozott, abból 61 millió profit volt. Ehhez képest 2023-at már 200 milliós bevétellel és 134 milliós eredménnyel zárták.

Az Azahriah-filozófiával szemben a Valmar bátran használ fizetett posztokat, tévéreklámokat, óriásplakátokat, nemrég a Burger King Eb-s szendvicsének arcai is ők voltak. Azahriah menedzsementje, a Supermanagement, és a Valmart vivő PFR Group (korábban Post for Rent) között egyébként ez a lényegi különbség: másfajta szemléletet képviselnek, ami a tehetségmenedzsmentet illeti, a PFT beleszövi az inluenszermarketinget is, a Supermanagement ódzkodik ettől.

Ha már celebek kontra influenszerek: az utóbbi időkben a celebek is rákapcsoltak online jelenlétük szponzortartalmakkal való kiaknázására. Viszont a korábbi teljesítményből, ismertségből, hírnévből építkező celebeket elkülönítjük a pusztán digitális tartalomgyártásból híressé váló influenszerektől, őket a hozzájuk igazított módszertannal rangsoroljuk A legértékesebb magyar influenszerek listáján.

Hogyan tovább?

Marics önálló Instagram-profilja még azért nagyobb, mint Valkuszé (333 ezer kontra 176 ezer követő), de jövőre már érdemes lehet külön is mérni a Valmar-tagokat, hiszen külön-külön is egyre láthatóbbak a médiában. Marics – több korábbi TV2-es műsor után – az újrainduló Megasztár, Valkusz pedig a konkurens X-Faktor székébe ül be ősztől. Hátha így két helyet is befoglalnak majd az élmezőnyben, bár ismertségben azért még mindkettőjük számára van tér a fejlődésre.

És bár Marics és Tóth Andi (22.) 2023-as szakítása azért adott elég muníciót a magyar bulvárnak, a zsűrizés-mentorkodás újabb lehetőség mindannyiuknak, hogy bizonyítsák szakmai profizmusukat a szalagcímeken túl. Még Tóth Andinak is, aki Valkusz mellett szintén az új X-Faktor-évadban lesz mentor.

A teljes celeblista az augusztusi Forbes magazinban – címlapon Frei Tamás szerencsés életével –, valamint a Forbes.hu-n érhető el ide kattintva. Lapozz bele a magazinba:

Módszertan

Kétszázhúsz fős gyűjtésünket a szereplők magazinos címlapmegjelenései, egyéb sajtótalálatai, közösségi médiás aktivitása és követőszámai alapján szűkítettük negyvenöt főre. Módszertanunk visszatérő eleme az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. kifejezetten nekünk készített reprezentatív kutatása a 18–59 éves magyar lakosság körében. A celebek ismertségét, kedveltségét, hitelességét, a hagyományos (magazinos, tévés) és közösségi médiás követését mérték, valamint rákérdeztek arra is, hogy a válaszadók megfontolnák-e az adott celeb által ajánlott termékek, szolgáltatások megvásárlását.

A SentiOne online médiafigyelő platform is segítette az értékelést. A SentiOne az interneten (híroldalakon, fórumokon, blogokon, közösségi médiafelületeken, értékelőszájtokon) nyilvánosan közzétett, egy-egy celebről szóló összes magyar tartalom mennyiségét és érzelmi töltetét is figyelembe vette. Brand Health Index mutatójuk a vizsgált szereplőkről szóló tartalmak pozitív-negatív töltetének arányát – énmárkájuk egészségét, kedveltségét – számolta ki. Egyedi algoritmusukkal az egy-egy celebről szóló összes említés elérését, valamint facebookos-instagramos követőtáboruk interakcióinak arányát is vizsgálták.

Kutatásunkhoz összegyűjtöttük a nyomtatott sajtós, rádiós és tévés megjelenéseket, valamint pontoztuk a címlapszerepléseket a hazai médiapiac legkelendőbb magazinjaiban. Az influenszerlistánkhoz (Forbes, 2024/5) hasonlóan a HypeAuditor adatbázis segítségével mértük közönségük minőségét, valódiságát, növekedési trendjeit, és pontoztuk a követőtábor aktivitásának mutatóit (lájkok átlagos száma és tartalmak közötti eloszlása; hozzászólások átlagos száma, valódisága; a posztok potenciális elérése és megtekintése). Vizsgáltuk, hogyan teljesítenek a szponzorált tartalmak a személyes posztokkal szemben, továbbá a SentiOne mérte a fizetett tartalmak arányát is. A túl ritka vagy túl gyakori reklámtevékenység csökkentette az adott celeb üzleti sikerességét vagy hitelességét.

Végül a médiapiac képviselőiből, a hazai topmárkák marketing- és kommunikációs igazgatóiból, menedzsereiből és a reklámügynökségek vezetőiből álló huszonegy fős zsűri, valamint a Forbes szerkesztőségének tagjai is pontozták a sztárok láthatóságát, pénzteremtő képességét és tartalmi profizmusát. A szakmai zsűri pontozásánál szűrtük a korábbi vagy jelenleg is aktív szerződéses viszonyból adódó torzító hatásokat. Az idei végső rangsor harminc főből áll.

Forbes-celebindex

A celebek részeredményeit hat szempont (ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénzteremtő képesség és online jelenlét) szerint, egytől tízig terjedő skálán osztályoztuk. Ezek súlyozott átlaga az énmárkájuk értékét mutató Forbes-celebindex.

Celeb vagy influenszer?!

Az utóbbi időkben a celebek is rákapcsoltak online jelenlétük szponzortartalmakkal való kiaknázására. A korábbi teljesítményből, ismertségből, hírnévből építkező celebeket elkülönítjük a pusztán digitális tartalomgyártásból híressé váló influenszerektől, őket a hozzájuk igazított módszertannal rangsoroljuk A legértékesebb magyar influenszerek listáján.

A szakmai zsűri

Vállalatok

Bazsali-Németh Flóra PR-szakmaivezető, Magyar Telekom
Beretka Bernadett marketingkommunikációs vezető, BioTechUSA
Biczó Andrea PR-menedzser, Budapest Park
Buda Andrea marketing- és PR-igazgató, Cinema City
Horváth Bence kommunikációs és PR-vezető, Renault, Dacia és Alpine
Varga Anita Ágnes marketingvezető, Rossmann Magyarország
Vida Annamária szenior marketingmenedzser, Coca-Cola Magyarország

Reklámügynökségek

Blaskó Nikolett tulajdonos-ügyvezető, ACG
Forgács Mariann alapító-tulajdonos, BeSocial
Gulyás János tulajdonos, Wavemaker; elnök, Magyar Reklámszövetség
Hadacs Bálint közösségimédia- és tartalmi igazgató, Mito
Hajagos Rita tulajdonos és csapata, Red Lemon Media
Horváth Ádám alapító, NuHeadz Talent Management
Magócsi Anikó szenior PR-menedzser, Mitte; sajtófőnök, Vígszínház
R. Nagy András ügyvezető-partner és csapata, Próbakő Kommunikáció

Média

Horváth Ágnes főszerkesztő, Kreatív
Kolosi Péter tartalomért felelős vezérigazgató-helyettes, RTL Magyarország
Kende-Hofherr Krisztina alapító-tulajdonos, TMC Management
Pácsonyi Daniella kreatív és kommunikációs igazgató, Central Médiacsoport
Takács Gabriella főszerkesztő, Story és Best
Várhelyi Zoltán rovatvezető, Blikk
a Forbes szerkesztőségéből: Fekete Emese vezető szerkesztő, Golovics Milán újságíró, Lits Benedek újságíró és Vaszkó Iván szerkesztő-újságíró

The post Celeblista 2024: Úristen, mit csinált a Valmar, hogy negyedikek lettek? appeared first on Forbes.hu.


Exit mobile version