A Mercedes éppen a modellpaletta újragondolásán dolgozik, ennek újabb hírnöke a CLA. A tisztán elektromos kivitel nem kapta meg az EQ előtagot a nevében, helyette a villanyos G-osztályhoz hasonlóan hivatalosan a “CLA EQ technológiával” néven fut. Küllemében a belső égésű motoros és az EV jelentős eltéréseket mutat. Utóbbi a korábbi megoldásokhoz hasonlóan egy hatalmas panelt kapott a hűtőmaszk helyére, amely 142 kontúrvilágítással ellátott csillagocskát kapott az emblémát körülölelve. Az ikonikus márkajelzés egyébként az autó szinte minden pontján felbukkan, még az első és a hátsó lámpatestekben is.
Az utastérben mindent a digitalizációnak rendeltek alá, így a megjelenést is. A műszerfal egy, hatalmas panelből áll, amely első ránézésre úgy tűnik, egyetlen hatalmas ajtótól-ajtóig terjedő kijelzőt foglal magába. Valójában három különböző képernyőt építettek szorosan egymás mellé. Balról jobbra haladva a CLA kap egy 10,25 colos digitális műszeregységet, 14 colos multimédiás érintőképernyőt, illetve egy ugyanekkora átmérőjű panelt az utas is kaphat felárasan.
A bevezetéskor kétféle tisztán elektromos verzió lesz elérhető. A belépő szintet a CLA250+ képviseli. Ez kizárólag hátul hajt, 268 lóerővel és 335 newtonméterrel. A közlemény szerint 6,6 szekundum alatt tudja a 0-100 km/órát, a végsebessége 209 km/óra. A combosabb, CLA 350 4MATIC már két villanymotorral lesz kapható, így összkerékmeghajtás is jár hozzá. Ennek rendszerteljesítménye 349 ló, 515 newtonméter társaságában. Mindössze 4,8 másodperc alatt tudja a 0-100 km/órát. A gyengébb változat legfeljebb 792 kilométert tehet meg két töltés között, míg a potensebb 771-et.
Mindkét kivitel 800 voltos rendszeren alapszik, 85 kilowattórás akkumulátor kerül beléjük. Elméletben 320 kilowattal is lehet majd tölteni az új CLA-t, vagyis 10 perc alatt 325 kilométernyi energiát képes felvenni ideális körülmények között. A később érkező hibridekről kevesebb szó esett a bemutatón. Csupán annyi derült ki, hogy 1,5 literes, négyhengeres benzinmotorral érkezik, első- vagy összkerékmeghajtással.
A CLA a Mercedes rastatti gyárában készül majd, vagyis a kecskeméti üzem búcsúzik a típustól. A hazai képviselet viszont kifejtette, a létesítmény az új modell bevezetése után az új modellcsalád egyéb tagjainak gyártásában kap majd szerepet a későbbiekben.