Friss Hirek

Ebben az országban búcsúzott el a Volkswagen VR6-os blokkja

Nem soros, de nem is klasszikus V-elrendezésű a Volkswagen legendás motorja, kompaktsága miatt számos típus sajátjának tudhatta a VR6-ost. A hengerek egymáshoz képesti eltolása egy picivel ugyan hosszabbá tette a motort, ám a szűk hengerszöggel (10-15 fok) a szélességen sokat lehetett fogni.

Az 1991-ben debütál erőforrás a városi kisautókat kivéve szinte az összes típusban megfordult. A 2,5 és 3,6 liter közötti kivitelek a teljesség igénye nélkül a Golf, a Corrado, az Audi A3 és a Passat mellett megjárták a TT-t, de az olyan nagytestű járműveket is könnyedén mozgatta, mint az Audi Q7, a VW Transporter vagy a SEAT Alhambra. A premiert a Genfi Autószalonon tartották, a látogatók a hármas Golf orrában csodálhatták meg a hat dugattyút.

A viszonylag kicsi helyigényű, pörgős motor jól passzolt az elsőkerekes felépítéshez, széles körben alkalmazható erőforrásként egész szép mennyiség készült belőle. A kisebb turbós egységek a 2010-es évek közepén szorították ki Európából, de ez még messze nem jelentette a karrierje végét. Az Egyesült Államokban egészen 2023-ig készültek ilyen autók, majd Kínában idén decemberben szerelték össze az utolsót. Az 1,87 milliós darabszám még közel 34 év szerepléshez viszonyítva is szép eredmény, lévén csak csúcsmodellek (VW Bora), drágább árfekvésű autók (Porsche Cayenne) vagy olyan típusok kapták meg (VW Sharan), ahol a dízel volt a király.


Exit mobile version