Az új Toyota GR Corolla TC versenyautó, amelyet a pályanapok szerelmeseinek és a SRO TC America sorozat csapatainak egyaránt szánnak, a szériagyártású GR Corolla átalakításával jött létre. A versenyautók megtartják az utcai autóból származó karosszériát, 1,6 literes háromhengeres turbómotort, nyolcfokozatú sebességváltót és GR-Four összkerékhajtási rendszert is. Utóbbi elöl és hátul egy-egy Torsen differenciálművet, középen viszont differenciálmű helyett egy kuplungcsomagot használ (a hátsó kerekekhez történő erőátvitelhez). Matt Anderson, a TGRNA elektronikáért és járműrendszerekért felelős vezetője elmondta, hogy a homologizált GR Corolla TC fix nyomatékelosztással rendelkezik majd elöl-hátul, ellentétben az állítható nyomatékelosztású szériaautóval.
A GR Garage csapata az új túraautón átfogó versenyspecifikus fejlesztéseket végzett el. Ezek közé tartoznak az Alcon gyártmányú, hatdugattyús első és kétdugattyús hátsó fékek, a TGRNA által tervezett MacPherson futóművel, a kétutas, állítható JRi lengéscsillapítók és különböző kiegészítők beépítése. Bár a GR Corolla TC hajtásláncának minden eleme az utcai autóból származik, a vezérlésük egyedi. A TGRNA a Bosch motorvezérlő és ABS-rendszereit használja a pontosabb, versenyorientált kipörgés- és blokkolásgátlás érdekében. A szériaautó legyártásáért felelős Motomachi üzem (Japán) mérnökei szorosan együttműködtek a TGRNA-val, hogy a motor, az automata sebességváltó és az összkerékhajtási rendszer képes legyen működni a Bosch vezérlőegységekkel.
Számos biztonsági fejlesztést kapott a verseny túraautó az utcai változathoz képest, például FIA által jóváhagyott homológ bukókerettel, hatpontos biztonsági övvel, üvegszálas OMP kagylóüléssel és elektronikusan aktiválható OMP tűzoltó rendszerrel látták el. Ezeken kívül Bosch digitális műszerfalat és TGRNA vezérlőpanelt is beleépítettek, amelyekkel a pilóta hozzáférhet a jármű különböző funkcióihoz. A kormány ugyanaz, mint amit a Toyota Supra GT4 versenyautóban is használnak. A GR Corolla TC új aero-elemeket is kapott, többek között egy hatalmas szárnyat, amely a hátsó ajtóból nyúlik ki. Mind az utcai, mind a versenyautókon az ötödik ajtó könnyű kompozit anyagból készült, ezért a TGRNA-nak új konzolokat is ki kellett fejlesztenie, amelyek a hátsó ablakhoz vannak rögzítve, és így a szárnyat is megtámasztják.
Az SRO Motorsports Group America 2025-ben, a jelenlegi TC és TCX osztályok egyesítésével hozza létre a TC America sorozatot, amely több szabadságot ad az autók tervezésénél a mérnököknek. A TGRNA „különleges megállapodást” kötött az új bajnokságot felügyelő szervezettel, hogy a GR Corolla TC összkerékhajtással is részt vehessen az alapvetően kétkerék-meghajtású autóknak kiírt sorozatban. Az SRO TC America sorozatban jövőre a Toyota GR Corolla TC rengeteg különböző autóval fog versenyezni, az elsőkerék-hajtású Acura Integra Type S-ektől, Honda Civic Type R-ektől és Hyundai Elantra N-ektől egészen a hátsókerék-hajtású BMW M2-esekig. Mint oly sok túraautó-sorozat, az SRO TC America is a Balance of Performance-t fogja használni, hogy hétvégéről hétvégére kiegyenlítse a teljesítményszintet a különböző technikák között.
Az új GR Corolla TC árát még nem jelentették be, de arra lehet számítani, hogy jóval többe fog kerülni, mint a TGRNA másik saját fejlesztésű versenyautója, a 132 ezer dolláros (48,9 millió forint) GR86 Cup, amellyel nemrég Keanu Reeves is versenyzett. A 2025-ös TC America szezon március 28-án kezdődik majd a kaliforniai Sonoma Raceway-en. A versenynaptár nyolc versenyt tartalmaz szétszórva az Egyesült Államok különböző pontjain. A túraautós mezőny többek között a Circuit of the Americas, a Sebring International Raceway és az Indianapolis Motor Speedway pályákon is fog versenyezni.
Forrás: Smarter Media