Friss Hirek

Elszállt a narancslé, egekben a gyerekinfláció

Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé. Nem egyszerű gyereknek, illetve szülőnek lenni manapság.

Mi történt? Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran fogyasztott termékek a K&H által összeállított gyerekinflációs minikosár szerint, írja a bank a Forbes.hu-hoz eljuttatott közleményében.

A kosár értéke 2021 októberére jellemző 30 ezer forintos kosárértékhez képest 40 százalékot drágult, idén októberben már több mint 42 ezer forintba került.

Több ebből

Nem hiszed el: 36 százalékos minimálbér-emelés jöhet
Kétéves mélypontra került a forint a dollárral szemben

Kontextus. Visszafogottabbá vált idén az áremelkedés a tavalyihoz képest: az éves (felnőtt) infláció idén októberben 3,2 százalékos volt a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint.

Ugyanakkor néhány, fiatalok körében népszerű vagy a mindennapjaikhoz szükséges termékek árán még mindig az látszik, hogy felfelé tartanak az árak. A K&H által korábbi években összeállított fogyasztási kosárban szereplő termékek

a kakaós csiga,

a gyümölcsjoghurt,

a hamburger,

a literes narancslé,

a hátizsák

és a szemüvegkeret

összesített ára 7,4 százalékkal, több mint 42 ezer forintra nőtt.

A múlt év októberéhez képest a figyelt termékek közül a kakaós csiga KSH által mért ára októberben 251 forint volt, ami lényegében változatlan árat jelent az egy évvel korábbi 252 forinthoz viszonyítva, de legalább nincs szó drágulásról.

Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, amely az idei év tizedik hónapját 200 forinton zárta, miközben egy éve még 217 forintnál tartott.

A többi termék ára viszont jelentősen nőtt. A narancslé az idén 988 forintba került októberben, 32 százalékkal többe, mint egy évvel korábban. A hamburgernél 11 százalékos emelkedés következett be, így már 1760 forintnál tart az átlagár. Emelkedett a hátizsák és a szemüvegkeret ára is, előbbié 9,6 százalékkal 12 510 forintra, utóbbié 5,6 százalékkal 26 450 forintra.

A két utóbbi tétel megdobja a kosár értékét, de nélkülük is áremelkedés látható éves összevetésben és 2021-hez viszonyítva is. A kakaós csiga, gyümölcsjoghurt, hamburger és narancslé alkotta kvartett árának összege 1 forint híján 3200 forint volt ez év októberében,

ami a tavaly októberi szintet 14 százalékkal, a 2021 azonos hónapjára jellemző 1661 forintot pedig 93 százalékkal haladja meg.

The post Elszállt a narancslé, egekben a gyerekinfláció appeared first on Forbes.hu.


Exit mobile version