Friss Hirek

Évtizedek rossz döntései vezettek a Volkswagen hanyatlásához

Hiába a sztrájk és a zavargások: Oliver Blume, a Volkswagen ügyvezető igazgatója továbbra is kitart amellett, hogy jelentősen csökkenteni kell a vállalat németországi kiadásait. Amíg ugyanis a harmadik negyedév eladásai 8,3 százalékos visszaesést mutatnak, addig a realizált profit 63,7 százalékkal csökkent. Az ügyvezető ezzel kapcsolatban nyilatkozott a németországi Bild lapnak, ahol

a több évtizede tartó strukturális problémákra fogta a jelenlegi visszaesést.

Tagadhatatlan, hogy a márka, és összességében a Volkswagen-csoport Ferdinand Piëch keze alatt élte az aranykorát 1993 és 2002 között, azóta pedig folyamatosak a különböző problémák, legyen szó a korai TSI motorokról, a dízelbotrányról, az ID.3 szoftverproblémáiról, a Golf 8. generációjának infotainment rendszeréről, és még sorolhatnánk.

Blume most ezekkel a múltbéli eseményekkel takarózik, a megoldást pedig továbbra is a költségek radikális csökkentésében látja. Elutasította a szakszervezetek 7 százalékos fizetésemelési igényét, majd leszögezte: “A német munkaerő ára sokszor még más európai országokhoz viszonyítva is duplája a megszokottnak. Mindemellett a fejlesztési költségeket és az egyéb kiadásokat is csökkenteni kell, ezen a téren is rosszul állunk a versenytársainkhoz képest. Továbbra is a kapacitásnövelés és a költségcsökkentés lesz a cél.” Ha a fizetések csökkentését és a gyárbezárásokat mégsem sikerülne lenyomni a dolgozók torkán, az egyéb juttatásokat biztosan derékba töri a Volkswagen. A cégautó-kedvezménynek és a nyaralási támogatásnak mindenképp vége, a nyugdíjba vonuló alkalmazottak helyére pedig nemes egyszerűséggel nem fognak új munkaerőt keresni Blume tervei szerint. A Bild továbbá arról is beszámolt, hogy a cégcsoport 900 millió eurót, tehát nagyjából 369 milliárd forintot különített el válságkezelésre, amelyből a különböző, hosszú távú költségcsökkentő változásokat tervezik megvalósítani.

Hirdetés

Exit mobile version