Némi meglepetésre, egyszerre leplezte le a Cupra tavasszal a Leon és a Formentor frissített változatát. Azonban a Leon már régebbi motoros a palettán, hiszen a második típus volt (az Ateca után), amely megkapta a 2018-ban alapított márka emblémáját. A formatervezők akkor nem nyúltak hozzá túlzottan a Leon külleméhez, most viszont a frissítéssel jelentősen átszabták a külsőt, hogy szépen beolvadjon a Cupra aktuális formanyelvébe.
Mielőtt még az utastérről mesélnék, mindenképpen ki kell emelnem a csomagtér-ajtót, amely elsőre inkább hasonlít egy ördöglakatra. De miért mondom ezt? A nyitógomb pozicionálása miatt. Hiába keresnéd a „megszokott” helyeken, nem fogod megtalálni. A megoldás a jobb oldali lámpatest alatt keresendő. Szerencsére a tervezőmérnökök bevállalták ezt a kis „logikai feladványt”, így a funkcionalitás nem ment a megjelenés kárára.
De nézzük az utasteret! Mivel egy VZ felszereltségű Leonról van szó, így az indítógomb a kormányra került, átellenben a Cupra gomb, amely az üzemmódválasztó szerepét tölti be. A már ismert 10,3 colos digitális műszeregység is megmaradt, amelyben oldalgyorsulásmérő is található.
A frissítéssel a Leon nagyobb multimédiás érintőképernyőt kapott, amely immár 12,9 colos. A menü rendezett, logikus felépítésű, ez pedig már csak azért is fontos, mert klímapanel híján a hőmérséklet is innen szabályozható. Plusz pont, hogy a szoftverben gyorsgombokat is elhelyeztek, így a hűtés/fűtés, vagy épp a szélvédő lefújása két kattintással megoldható – igaz utóbbi külön kapcsolót is kapott az érintésérzékeny lámpakapcsoló panelen.
Az ülések szinte teljes egészében újrahasznosított alapanyagokból készülnek, viszont szerencsére ez nem érhető tetten a minőségükben. Kényelmesek, remek a tapintásuk és a tartásuk is megfelelő. Az anyaghasználattal és az összeszerelési nívóval a belső tér más pontjain sincs probléma, csak a kevésbé szem előtt lévő helyeken találkozni olcsóbb, kopogós műanyaggal. Kombi lévén mindkét üléssorban remek a térkínálat, hátul is kényelmesen elférnek a felnőttek.
A tesztautót még szeptember előtt helyezték forgalomba itthon, így zöld rendszámot kapott. Ebből sejthető, hogy a konkrét példányban az 1,5 literes, négyhengeres benzinmotorra alapuló második generációs eHybrid rendszer teljesít szolgálatot. A belső égésű erőforrás önmagában 174 lóerőt és 250 newtonmétert képes kipréselni magából, ehhez jön a villanymotor 114 lova és 330 newtonmétere. A rendszerteljesítmény 272 lóerőre és kerek 400 newtonméterre jön ki.
A frissítés előtti konnektoros hibridhez képest jelentős előrelépés történt emissziómentes hatótáv terén. A korábbi hajtáslánc 54 kilométert tudott kipréselni magából, míg az újgenerációs a márka állítása szerint 120-125 kilométerre lehet jó. A valóság erre nem cáfolt rá, sőt! Urbánus környezetben 127 kilométer után fogyott el a 19,7 kilowattórás akkumulátorból az energia, így az átlagos napi futásteljesítménnyel számolva (kb. 40 km) akár 3 napig is megoldható a közlekedés töltés és a belső égésű motor aktív közbenjárása nélkül. Vegyes használat során 4-5 l/ 100 km-rel lehet kalkulálni, de gazdasági (és környezetvédelmi) szempontból sem érdemes lemerült aksival járni, ugyanis így akár 9 literre is felszökhet az étvágya.
Ahogyan a Formentor, úgy a Leon is kétarcú autó. A személyisége a Cupra gomb és az üzemmód függvényében változik. Eco és Comfort módban családi autóként viselkedik, a futómű és a kormánymű felpuhul, és a kedvezőbb fogyasztás érdekében a gázreakció is ráérősebb. Sport és Cupra módban (utóbbi a vadabb) a pedál lenyomására fürgébben válaszol a technika, a jobb úttartás és a pontosabb kormányzás kedvéért a futómű és a kormányzás is keményebbé válik. Ez esetben akár 7,3 másodperc alatt is képes álló helyzetből 100 km/órára is felgyorsulni, és a magasabb fordulatszám-tartományokban is kellően rugalmas az előzésekhez.
A Leon kombi indulóára a hazai konfigurátorban 13 411 110 forint, viszont ha a képen szereplő VZ felszereltségi szintre esik a választás, akkor már minimum 18 776 950 forinttal érdemes kalkulálni. Ehhez jön a közel 920 ezer forintos felár a szürke matt fényezésért, a 19 colos felnik további 167 640 forintba fájnak, de a számos vezetéstámogatót magába foglaló Intelligent Drive Lite csomagért is elkérnek több mint 365 ezer forintot. A tesztpéldány vételára így 20 746 720 forint.