Friss Hirek

Fél éven át nem volt képes a MÁV elkezdeni egy pályajavítást, most fél évre azonnal lezárja a fővonalat

Kedden úgy döntött a MÁV, hogy szerdától fél évre leállítja a vonatforgalmat Veszprém és Ajka között. A bejelentésben nem szerepel, hogy mit csináltak az elmúlt fél évben, pedig a pályahiba régóta ismert, a tehervonatokat már júniusban kitiltották a szakaszról.

A történet az iho.hu cikkeiből jól követhető. Június 14-én indult a korlátozás, akkor még úgy számoltak, hogy csak két hétig. Aztán meghosszabbították ha nem is Bicskéig, de először a hónap végéig, majd nyár végéig.

Őszre a cikkek elfogytak, de a korlátozás fennmaradt: tehervonatok terelve, a személyszállítók pedig 10 kilométeres lassújellel a kritikus pár száz méteres szakaszon Városlőd és Szentgál között. A Göcsej IC-k pontossági mutatóit jó lenne, ha nyilvánosságra hoznák, az biztos, hogy a menetrend szerint megérkező vonat fehér hollónak számít, a 15-20 perc késés általános, de a 30-40 perc se megy ritkaságszámba már fél éve minden áldott nap. Ehhez persze az is hozzájárul, hogy Ajka és Devecser között is leromlott a pálya, egyre több lassújelet vezettek be.

Lassan jött a tél, de továbbra se érkezett semmi hír se arról, hogy mikor kezdik el rendbe tenni a pályát. Közben kiderült, hogy jövőre a MÁV átadja a vonal üzemeltetését a GYSEV-nek. Bejelentették az új vasúti menetrendet és és noha sok vonalon növelték a menetidőt az egyre több lassújel miatt, ehhez a vonalhoz nem nyúltak: maradt volna minden a régiben, állandósítva a komoly késéseket.

A pálya azonban már a most hétvégi menetrendváltást se várta meg, a friss bejelentés szerint a sok esővel nem bírt el, most már annyira lerohadt, hogy tyúklépésben se lehet átengedni az ablakos vonatokat, azonnal teljesen ki kell zárni a teljes forgalmat. A karácsonyi csúcsszezonban tehát úgy lesz zárva a 20-as vonal Bakonyon átvágó része, hogy még nem dolgoznak rajta. De legalább a munkák előkészületeit már megkezdték, azt ígérik, hogy januártól jönnek krampácsolni, ez alapján számolnak fél év zárással.

A döntést olyan hirtelen kellett meghozni, hogy lóhalálában zajlik a vágányzári menetrend kialakítása, életbe lépése előtti nap este 9-kor még se híre, se hamva nem volt.

The post Fél éven át nem volt képes a MÁV elkezdeni egy pályajavítást, most fél évre azonnal lezárja a fővonalat appeared first on Forbes.hu.


Exit mobile version