Friss Hirek

Háromszáz lóerő feletti verziót kapott a legkisebb Lexus

Alighogy bemutatták az LBX-et, máris lerántották a leplet a csúcsváltozatról. A Yaris Cross alapjaira épített kis Lexus motorkínálata eddig nem okozott senkinek álmatlan éjszakákat, kizárólag a 1,5 literes szívó benzinest lehetett kérni hibrid kivitelben. A városi, takarékos prémium crossover nem az a műfaj, amiből utcai raliautókat szokás faragni, az egyre bátrabban próbálkozó Toyota-Lexus páros megint megmutatta, hogy nálunk semmi sem lehetetlen.

Az LBX Morizo RR megkapta a GR Toyotákból (Yaris és Corolla) ismerős 1,6-os turbómotort 304 lóerővel. Ehhez rendes összkerékhajtás is társul, nem úgy mint a sima LBX villanymotoros megoldása. A váltó nyolcfokozatú automata vagy hatos kézi lehet, mindkét megoldással 1500 kiló alatt marad a tömeg. A különleges verzióról a sportosabb lökhárítók és a dupla kipufogó árulkodik, a felnik 19 colosak. A futóműben újdonság, hogy az első lengőkarokhoz csatolták a legngécsillapítót, ami jobb kezelhetőséget biztosít, emellett 10 milliméterrel lejjebb is ültették, az autó szélessége 15 millimétert nőtt.

Hirdetés

A fejlesztésben Akio Toyoda is részt vett, aki az év elején távozott az elnöki székből. Az aktívan versenyző Akio 2009-ben került a cég élére, az ő szájából hangzott el a “nincs több unalmas Toyota” mondat, de ez ugyanígy igaz a Lexusra is. Ezt maximálisan betartották, ékes példája ennek az LBX csúcsváltozata, ahol a Morizo nevet Akio versenyzői beceneve után kapta az autó. Az első példányok kulcsait augusztusban vehetik át a tulajdonosok, de félő, hogy csak Japán kap a különleges LBX-ből. Az biztos, hogy bármennyit is gyárt a Lexus, azt mind elfogják kapkodni, nem beszélve arról, hogy mindössze 15 milliós az árcédula.


Exit mobile version