Leclerc tanárian kapta el a startot, így a mellőle induló Péreznek esélye sem volt átvenni a vezetést, ellenben a mexikói mellett simán elhúzott Hamilton is. Csupán két körrel később a hétszeres világbajnok már meg is előzte a Ferrarit. Időközben a 10 rajthelyes büntetéssel sújtott Verstappen már a 8. helyen üldözte az élmezőnyt a tizenegyedikről indulva.
A 10. forduló megkezdésekor a négy topcsapat 8 versenyzője több mint 5 másodpercre elhúzott a többiektől. A bolyt még ekkor is Hamilton vezette, míg Leclerc fokoztatosan elkezdett leszakadni. Az élmenők közül Russell nyitotta a sort, majd közvetlenül mögötte Verstappen is meglátogatta a csapatát – természetesen egy sikeres elővágásban bízva. Egy körrel később Hamilton, Piastri, és Pérez is felrakta az új abroncsokat. Egy fordulóval később Leclerc is érkezett, így csapattársa állt az élre, igaz Sainz a kemény keverékűeken rajtolt, míg a többi élmenő közepeseken.
Két körrel a futam féltávja előtt végül a Ferrari spanyolja is megejtette az első cseréjét, a korábban váltók viszont simán elmentek mellette, így a nyolcadik helyre jött vissza. Hamilton visszavette az első helyet, mögötte Leclerc és Piastri körözött a futam ezen szakaszában. Időközben Verstappen utolérte az ötödik helyen haladó csapattársát, a Red Bull pedig nem hezitált, gyorsan kihívta Pérezt a második stopjára – mindössze 10 körrel az előző kiállása után.
Az élmezőnyben messze a Red Bull választotta a legnagyobb leszorítóerős csomagot, a szombati időmérős remeklés után pedig ez visszaütött a futamon. Verstappen nem hogy nem tudott közeledni az előtte autózó Mercedesre, de Norris szorongatta körökön keresztül, viszont a brit nem tudott előzni. A 26. körben Leclerc kiállt Hamilton mögül, így az eddig is idegtépő stratégiai csata még kiélezettebbé vált a győzelemért folytatott harcban, amelybe a futam ezen szakaszán már nagyon úgy tűnt, hogy a Red Bull nem fog tudni beleszólni. Egy fordulóval később Hamilton is kiállt az elévágási veszély miatt, a hétszeres bajnok pedig simán visszajött a monacói elé, viszont Piastri állt az élre.
A 32. fordulóban Russell némiképp meglepő taktikáról egyeztetett a csapatával. A Mercedes fiatalabb britje ugyanis megerősítette, hogy megpróbálja az egykiállásos stratégiát a gumigyilkos belga pályán. ekkor 7 másodperccel vezetett csapattársa előtt. Közben a világbajnoki pontversenyt vezető Verstappen az őt üldöző Norrisszal meccselt az ötödik helyért, éppen úgy, ahogy egy kiállással korábban.
6 körrel a vége előtt Hamilton 3 másodpercen belülre csökkentette a lemaradását az egykiállásos stratégián lévő csapattársához képest. A dobogó alsó fokáért vívott küzdelemben Piastri megelőzte Leclerc Ferrariját. Két körrel a leintés előtt utol is érte a két Mercedest, akik közül még mindig Russell volt előrébb, de Hamilton jóval frissebb abroncsokon volt. Végül a fiatalabb brit meg is tartotta az előnyét, így hatalmas meglepetésre egy kiállással megnyerte a belga nagydíjat, ezzel a 2022-es Brazil Nagydíj után újabb kettős győzelmet aratott a csillagos márka.
Pilóták
Pontszám
Csapatok
Pontszám
1.
Verstapen
275
1.
Red Bull
404
2.
Norris
197
2.
McLaren
361
3.
Leclerc
174
3.
Ferrari
340
4.
Piastri
164
4.
Mercedes
284
5.
Sainz
160
5.
Aston Martin
71
6.
Hamilton
143
6.
RB Honda (VCARB)
33
7.
Russell
141
7.
Haas
27
8.
Pérez
129
8.
Alpine
10
9.
Alonso
47
9.
Williams
4
10.
Stroll
24
10.
Sauber
0